Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Grosjeana už otravují řeči kolem monacké kolize

Grosjeana už otravují řeči kolem monacké kolize

Telemetrie dokázala, že jeho chyba to nebyla.

Romainu Grosjeanovi už vadí neustálé spekulace kolem jeho kolize s Maxem Verstappenem, která skrze výjezd safety caru hodně ovlivnila výsledek Velké ceny Monaka. Max Verstappen je přesvědčen, že Grosjean začal brzdit na neobvyklém místě, podpořil ho Mika Häkkinen, ale traťoví stevardi si stojí za svým rozhodnutím potrestat mladého Holanďana, přičemž se opírají o data z telemetrie.

Francouz trvá na tom, že neudělal nic nestandardní a do kolize se dostal nevinně.

"Samozřejmě ne, co bych tím mohl získat?" reaguje Grosjean na opakovanou otázku, zda experimentoval s posunutím brzdného bodu. "V Monaku je velmi snadné udržet vůz za sebou, dokonce i když je mnohem rychlejší než vy. Stačí se pouze soustředit na závodní stopu a držet své tempo. Těžké to má ten za vámi.

Nebrzdil jsem dřív ani jsem dřív nesložil nohu z plynu. Data dokonce ukázala, že jsem brzdil o pět metrů dál než v kole před nehodou! FIA kolizi důkladně prošetřuje a nevím, co mi vadí víc - že jsem dostal ránu zezadu a byl vyřazen ze závodu a přišel o body, nebo že jsem obviňován z něčeho, co jednoznačně nebyla moje chyba."

Proti samotnému Verstappenovi však Grosjean nic nemá, prostě je to talentovaný nováček.

"Nakonec, Max si uvědomil, že jel příliš agresivně. Tento okruh není vhodný na takový typ manévrů a oba jsme nesli následky. Bude to pro něj ponaučení. Je to velmi talentovaný jezdec."