Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Hamilton nadále králem kvalifikací

Hamilton nadále králem kvalifikací

Velká cena Itálie - kvalifikace

Vítejte na Formule.cz a při sledování kvalifikace na Velkou cenu Itálie! Opět se nevyhneme už nemálo otřepané frázi - favorité jsou předem jasní. Kombinace dlouhých rovinek a pomalých šikan je ideální pro motory Mercedes a jeho tovární tým si dokonce do Monzy dovezl vylepšenou verzi svého již tak dominantního motoru. První řada na startu by tedy měl být opět stříbrná, ale nevíme, zda se Nicovi Rosbergovi právě zde konečně nepodaří přetrhnout dlouhou šňůru Hamiltonových kvalifikačních vítězství, která se line již od květnové Velké ceny Monaka. Rosberg se však bude muset vyrovnat s tím, že ho čeká kvalifikace i závod se starou pohonnou jednotkou naposledy použitou v Spa-Francorchamps, protože jeho nový motor měl na konci třetího tréninku poruchu.

Za zády továrního Mercedesu však můžeme očekávat tvrdý boj mezi jezdci jeho tří zákaznických týmů a Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem z Ferrari. Pro jezdce Red Bullu, Toro Rosso a McLarenu bohužel není kvalifikace moc důležitá, za nedovolené výměny částí pohonné jednotky dostanou tresty, které je s nejvyšší pravděpodobností rozmístí do posledních tří řad.

 Jezdci nejprve vyrazili na trať na tvrdších pneumatikách. Will Stevens a Roberto Merhi se podle očekávání zařadili na konec tabulky. Lewis Hamilton se velmi dobrým časem vyhoupl na vrchol tabulky a mohl začít uvažovat, zda se vůbec bude potřebovat vrátit. Místo toho se rozhodl pokračovat v jízdě na stejné sadě a svůj nejlepší čas ještě vylepšil.

Před Nica Rosberga se dostali Valtteri Bottas, oba piloti Ferrari i Romain Grosjean. Jenson Button si nechal rovnou nasadit měkké pneumatiky, díky čemuž se dostal alespoň před Pastora Maldonada. Komisaři začali prošetřovat počínání Marcuse Ericssona, který v pomalém kole zablokoval Nica Hülkenberga, rozhodnou až po kvalifikaci. Když se Fernando Alonso zařadil před týmového kolegu, chyběly už časy pouze Danielu Ricciardovi a Maxu Verstappenovi čekajícím na opravu svých vozů. Rosberg se probojoval na druhé místo.

Poslední minuty Q1 nakonec strávili v garáži oba jezdci Mercedesu. Verstappen se na trať vrátil, ale pouze kvůli vyzkoušení monopostu, měřené kolo nestihl. Daniel Ricciardo to stihl s náskokem pár desítek vteřin, ale jeho čas stačil pouze na průběžné 14. místo, patnáctý byl Daniil Kvjat. Oba postoupili jen díky velmi pomalým časům Buttona, Alonsa a pilotů Manoru. Vůz na poslední chvíli vypuštěného Verstappena zřejmě nebyl poskládaný správně, během jízdy přišel o část karoserie.

Hamiltonovi, Rosbergovi, Räikkönenovi a Vettelovi se podařilo postoupit bez použití měkkých pneumatik.

Hamiltonovi, Rosbergovi, Räikkönenovi a Vettelovi se podařilo postoupit bez použití měkkých pneumatik.
Favority na postup z Q2 do Q3 bylo 8 jezdců s motory Mercedes a dva jezdci Scuderie Ferrari. Ricciardo, Kvjat a Sainz budou tak či onak penalizováni a v boji o prvních 5 startovacích řad tak zůstali ještě Marcus Ericsson a Felipe Nasr ve vozech Sauberu poháněných motory Ferrari.

Hamiltonov prvý čas na mäkkých pneumatikách mal hodnotu 1:23.383. Pre porovnanie, vlani sa kvalifikoval na pole position časom 1:24.109.

Za Hamiltona se zařadili Räikkönen, Vettel a Rosberg, pátý Massa na Hamiltona ztratil téměř sekundu. Za williamsy se zařadili jezdci Force India a Pastor Maldonado. Romain Grosjean se zařadil až za vozy Sauberu, takže desáté, poslední postupové místo patřilo Ericssonovi. Red Bull a Sainz první sérii pokusů vynechali. Druhou sérii vynechali Hamilton, Räikkönen a v garáži zůstal i Ricciardo.

Kvjat se na trať vrátil, ale předvedl nejpomaleji kolo ze všech, dostal se před něj i Carlos Sainz. Felipe Nasr by měl odstartovat dvanáctý. Mírným překvapením je, že na jedenáctém místě skončil Pastor Maldonado a v první desítce tak zůstalo místo pro Marcuse Ericssona. Na konci první desítky byly rozdíly v rychlosti extrémně malé, Maldonado nepostoupil kvůli času 1:24.525s, zatímco Grosjean byl s časem 1:24.448s osmý.

A konečně přišla na řadu Q3 a spolu s ní boj o pole position a další dobrá místa na startu. Rosbergovi jeho první kolo moc nevyšlo a dostal se až na páté místo - mezi Felipeho Massu a Valtteriho Bottase. Hamilton předvedl o 14 tisícin sekundy horší čas než v Q2 a za něj se zařadili Vettel a Räikkönen, oba se ztrátou těsně nad tři desetiny sekundy. Nico Hülkenberg oznámil ztrátu výkonu a zůstal stát na vjezdu do boxové uličky. Jeho týmový kolega Sergio Pérez první pokus nedokončil a bez času zůstal i Marcus Ericsson.

Poslední série pokusů: Ericsson předvedl jen velmi pomalý čas, zůstal za již nejezdícím Hülkenbergem. Grosjean se dostal nad Hülkenberga. Vettel svůj čas mírně vylepšil, ale byl přeskočen Kimi Räikkönenem. Rosberg se zlepšil, ale zůstal za piloty Ferrari! Lewis Hamilton tak už poslední kolo vůbec nepotřeboval a zítra opět odstartuje z pole position! Třetí řada patří Williamsu, ve čtvrté odstartují Pérez a Grosjean.

  Jezdec Tým Čas Odstup
1 Hamilton Mercedes 1:23.397
2 Räikkonen Ferrari 1:23.631 0.234
3 Vettel Ferrari 1:23.685 0.288
4 Rosberg Mercedes 1:23.703 0.306
5 Massa Williams 1:23.940 0.543
6 Bottas Williams 1:24.127 0.730
7 Perez Force India 1:24.626 1.229
8 Grosjean Lotus 1:25.054 1.657
9 Hulkenberg Force India 1:25.317 1.920
10 Ericsson Sauber 1:26.214 2.817
11 Maldonado Lotus 1:24.525  
12 Nasr Sauber 1:24.898  
13 Sainz Toro Rosso 1:25.618  
14 Kvjat Red Bull 1:25.796  
15 Ricciardo Red Bull bez času
 
16 Button McLaren 1:26.058  
17 Alonso McLaren 1:26.154  
18 Stevens Manor 1:27.731  
19 Merhi Manor 1:27.912  
20 Verstappen Toro Rosso bez času