Novinky

  • 16.06.2022 Good V Melbourne budou od příštího roku závodit F2 i F3.

  • 19.05.2022 Good Choť Sergia Péreze mu povila třetí dítě, syna Emilia.

  • 13.05.2022 Good Jack Doohan o víkendu otestuje v Kataru vůz stáje Alpine z roku 2021.

Facebook Instagram

Velká cena Mexika pohledem Pirelli

Velká cena Mexika pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Mexika – závod
devatenáctý závod z jednadvaceti

Hamilton získal pro Mercedes další vítězství; v Mexiku jel pekelně rychle a přezouval pouze jednou

Strategie většiny; start na měkké směsi a jen jedna zastávka

Daniel Ricciardo využil všech tří směsí

Mexico City, 30. října 2016
– Lewis Hamilton vyhrál Velkou cenu Mexika z pole position, zvolil strategii s jednou zastávkou; odstartoval na měkké, následně přešel na střední směs. Valtteri Bottas na Williamsu během závodu atakoval rychlost 372 km/h (na střední směsi), čímž se dostal velmi blízko rychlostnímu rekordu v F1.

Většina jezdců, včetně stáje Mercedes, odstartovala na měkké směsi. Z druhé řady odstartovaly vozy týmu Red Bull se superměkkými pneumatikami, což by jim teoreticky umožnilo jet rychleji v prvním stintu, ale na úkor výdrže obutí. Daniel Ricciardo už však během prvního kola, v průběhu virtuálního safety caru, zamířil do boxů pro střední směs. Svoji druhou a zároveň poslední zastávku realizoval v 50. kole. S měkkými pneumatikami dojel do cíle na čtvrtém místě (po penalizaci Vettela se posunul na třetí příčku). Ricciardo tak využil všechny tři směsi, které byly k dispozici.

Všichni jezdci s výjimkou Daniila Kvjata si pro druhý stint vybrali střední směs, Felipe Nasr na střední směsi dokonce odstartoval. Sebastian Vettel dokončil svůj první dlouhý stint (32 kol) na měkkých pneumatikách, pak přezul na střední. Nasr měl ještě delší první stint, 49 kol vydržel závodit na střední směsi, pro druhý stint zvolil superměkkou směs. Jolyon Palmer dokázal odjet takřka celý závod (bez jednoho kola) na středních pneumatikách. Z tohoto pohledu je zřejmá výdrž jednotlivých směsí.

Teploty byly v den závodu vyšší než během volných tréninků, trať se držela těsně pod hranicí 40 °C. Klíčovou roli při výpočtu strategií byla délka pit lane. Ta v Mexiku je nejdelší, což značně prodlužuje čas strávený mimo závodní trať.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Závod v Mexiku byl opět soupeřením odlišných přístupů ke strategii. Často se nesetkáváme s tím, aby první řada startovního roštu obouvala měkké pneumatiky a druhá řada superměkké pneumatiky. Mnoho jezdců bylo schopno dokončit závod s jednou jedinou zastávkou. Měkká a střední směs tak prokázaly svoji dlouhou životnost.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:
  Střední Měkká Superměkká
První VET 1:22.497 RIC 1:21.134 MAG 1:23.146
Druhý RAI 1:22.512 HAM 1:23.045 VES 1:23.397
Třetí HAM 1:22.596 VET 1:23.197 KVY 1:23.618


Nejdelší stint závodu:

Střední 69 kol Ericsson, Palmer
Měkká 34 kol Kvyat
Superměkká 23 kol Kvyat

Pravdometr: Lewis Hamilton odstartoval na měkkých pneumatikách, v 17. kole přezul na střední směs. Stejný postup s odstupem tří kol volil jeho týmový kolega Rosberg.

obrázky v plné velikosti:01, 02