Novinky

  • 17.08.2019 Good Roman Staněk obsadil druhé místo v sobotním závodě ADAC F4 na Nürburgringu

  • 16.08.2019 Neutral Na Gamma Racing Day v Assenu předvede tento víkend Jack Aitken vůz F1 Renault R.S.17

  • 16.08.2019 Neutral Rubens Barrichello pojede úvodní závod nového australského seriálu formule S5000

Facebook Instagram

Střed pole se obává síly Renaultu

Střed pole se obává síly Renaultu

Tovární tým může skončit vysoko.

Při pohledu na tabulku s výsledky prvních tří závodů vypadá tým Renaultu jako outsider. Poslední z týmů, které již získaly alespoň bod, pod sebou má pouze slabý Sauber a trápící se McLaren a skupinka týmů středu pole mu bodově uniká. Ale zatímco loni Renault jenom opakoval, že má "přechodnou sezónu", letos šlape do vývoje naplno a menší týmy se ho po Bahrajnu začínají obávat.

"Ano," přiznal překvapení Bob Fernley, zástupce šéfa týmu Force Indie. "Renault v zimě udělal kus práce. Nemyslel jsem si, že může dosáhnout tak velkého pokroku. Na začátku zimních testů jsem si myslel, že budeme bojovat s Williamsem, Toro Rosso a McLarenem. McLaren nenaplnil očekávání, ale nahradil ho Renault. Tipuji, že to takto bude až do konce sezóny. Je to vzrušující. Vpředu bojují dva týmy a čtyři o čtvrté místo. Red Bull je někde uprostřed."

Carlos Sainz z Toro Rosso, které používá motory Renaultu, si všiml, že žluté vozy jsou rychlé v kvalifikaci, ale během závodu ztrácejí dech.

"Zdá se, jako by měli cosi navíc pouze pro krátké jízdy. Něco mají, možná v aerodynamice, v práci s pneumatikami, nebo někde jinde," řekl španělský závodník. "Pomáhá jim to v jednom rychlém kole a my nic takového nemáme. Ale při delší jízdě jsme, myslím, vyrovnanými soupeři. Letos máme vůz, který je hodný k pneumatikám. V Austrálii a v Číně nás překvapila naše jemnost k pneumatikám. Možná to s tím nějak souvisí, ale Renault evidentně udělal obrovský krok vpřed, letos má mnohem lepší vůz, je to vidět v datech (ze závodů).

Renault si svou slabinu už nejen uvědomil, ale také provedl analýzu a začal pracovat na jejím odstranění.

"Zjistili jsme, kde ztrácíme a proč se to děje," cituje Motorsport Boba Bella, technického ředitele Renaultu. "Musíme zlepšit části, které jsou za to odpovědné. Je to v kombinaci pneumatik a aera. Musíme zajistit, že budou spolu fungovat za všech okolností. Věděli jsme (ještě před Bahrajnem), co potřebujeme. Ale nedostali jsme to na trať, neměli jsme balík potřebných vylepšení, pracujeme na něm."

Komentáře ke článku