Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Lucky Strike B.A.R Honda představil B•A•R Honda 007

Lucky Strike B.A.R Honda představil B•A•R Honda 007

Stáj chce do tří let zvítězit v Mistrovství světa.

Fotogalerii přináší náš článek Nové auto, nová éra
 
Tým Lucky Strike B.A.R Honda dnes na španělském okruhu Circuit de Catalunya představil svůj nový monopost pro sezónu 2005 - the B•A•R Honda 007. Vůz je podle čelních představitelů týmu výrazným krokem vpřed. Výkonný ředitel BAR Nick Fry se netají ambicemi zvítězit do roku 2007 v Mistrovství světa.
 
Úspěch loňského vozu byl výsledkem zásadních zlepšení v konstrukci, týmové spolupráci a spolupráci mezi BAR a Hondou. Díky tomu se tým posunul z páté příčky v hodnocení Mistrovství světa konstruktérů na druhou a zaznamenal tak vůbec nejlepší zlepšení z celého startovního pole.
 
B.A.R Honda 007 představuje další výraznou evoluci konceptu 006. Na první pohled je patrné další zlepšení v konstrukci a zpracování vozu. Nové auto je menší. Motor a šasi jsou mnohem lépe provázány. Výsledkem je kompaktnější a mnohem lehčí celek, který však přesto vyhovuje letošním přísnějším bezpečnostním požadavkům.
 
V porovnání s loňským vozem si můžeme všimnout změn, které však do značné míry podléhají změnám technických nařízení v oblasti aerodynamiky. Vůz je vybaven druhou generací převodovky z kompozitních materiálů, která se v sezóně 2004 ukázala jako velmi úspěšná. Letošní převodovka je ještě lehčí a kompaktnější. Došlo i k dalšímu vylepšení její vnitřní konstrukce. Za zmínku stojí, že vývoj převodky a šasi probíhal současně.
 
Honda postavila motor, který lépe vyhovuje od letošní sezóny novému požadavku na výdrž po dobu dvou závodních víkendů. Koncept konstrukce agregátu zůstává sice v porovnání s loňským modelem podobný, došlo však k jeho kompletní revizi. Motor je celkově menší, lehčí a má níže položené těžiště.
 
B.A.R Honda i letos spoléhá na partnerství s dodavatelem pneumatik Michelin. Tým nejen že absolvoval náročný testovací program zaměřený na vývoj pneumatik, ale zahrnul Michaelin do vývoje nového vozu.
 
Nick Fry, výkonný ředitel: "Naše výkonnost v roce 2004 byla potěšující a druhé místo v šampionátu bylo velkou odměnou za úsilí, které každý zaměstnanec BAR vyvinul i za týmovou spolupráci. Byli jsme však zklamáni z toho, že se nám nepodařilo zvítězit ani v jednom závodě. To se stane prvním krokem v našem tříletém plánu na vítězství v šampionátu.
 
B.A.R Honda 007 představuje díky jeho návrhu a parametrům další krok vpřed a to nejen proto, že vše probíhalo velmi hladce. Potvrzuje se tak, že organizační a procesní změny, ke kterým během posledních tří let došlo, jsou dostatečně robustní a poskytují solidní základ, na kterém lze stavět, vyvíjet vůz i v průběhu roku a postupně naplňovat naše cíle.
 
B.A.R Honda 007 rovněž znamená novu éru v integraci zdrojů a schopností mezi B.A.R, British American Tobacco a Hondou poté, co Honda koupila 45% našeho týmu. Věříme, že takto vypadá formule, která dokáže vítězit.