Wickens vítězem urputné karbonové bitvy

Nürburgring – 2. závod
Čtrnáct startů musel Robert Wickens čekat na první letošní vítězství. Přinesl mu jej až nedělní závod na Nürburgringu, jenž se změnil v nemilosrdnou bitvu. Konec sezony se blíží a rukavice byly odhozeny.
Nejlepší výchozí pozici dnes promarnil Marco Wittmann, jemuž se nepovedl start. Držitel pole position nenavázal na své zdejší triumfy stylem start-cíl z let 2014 a 2016 a ve sprintu do první zatáčky musel kapitulovat před Paulem di Restou.
Skotský závodník ve službách Mercedesu v sobotu přepustil vítězství Lucasi Auerovi, dnes však vycítil šanci na legitimní úspěch. Jeho rakouský kolega se sice probojoval přes Wittmanna na druhou pozici a ve vzduchu viselo opakování včerejší rošády, v šestém kole se však Auer vlastní chybou dostal do hodin a propadl se až mimo bodovaná umístění.
Ani Di Restův sen ale neměl dlouhého trvání. Po patnácti kolech se Wittmann s pomocí DRS vrátil do vedení, které však záhy přepustil dalším, protože se vydal k povinné zastávce u mechaniků. Po návratu na dráhu se úřadující šampion neubránil útoku Wickense, ve kterém mu mezitím vyrostl nový soupeř pro duel o vítězství.
Auerova zbrklost nahrála do karet automobilce Audi, jejíž svěřenci se trápili s těžkými vozy. Jjeí taktika se spoléhala na tradičně dlouhý první stint Nika Müllera a Loika Duvala, kteří měli zbrzdit soupeře a vytvořit tak šanci pro Mattiase Ekströma a Jamieho Greena.
Za francouzsko-švýcarskou mobilní šikanou se čtyřmi kruhy ve znaku ztratil Wickens podstatnou část svého náskoku na Wittmanna. Sedmadvacáté kolo navíc zastihlo Kanaďana nepřipraveného a přišla mistrova odveta. I po ní ale pořadí zůstalo nezměněno a za agresivní manévry, během kterých poškodil svůj i Wickensův vůz, dostal Wittmann varování od komisařů.
Dalším, jehož trpělivost byla dlouho zkoušena dvojicí Duval-Müller, byl Timo Glock, kterému ani jeho zkušenosti z formule 1 nestačily k tomu, aby se před taktizující soupeře dostal. Müller brzdil znatelně dříve než soupeři na čerstvějším obutí a Glockovo trápení vygradovalo ve 27. kole, kdy před šikanou zezadu vrazil do Švýcarova audi.
Oba vozy byly těžce poškozeny. Glock i se zmrzačeným strojem pokračoval v závodě, zatímco Müller musel po dvou zoufalých okruzích s prodřenou zadní pneumatikou vzdát. V Ingolstadtu se svým dnešním počínáním připravili o několik vánočních pohlednic.
Ani v Mnichově si dnes nehledali nové kamarády. Gary Paffett strávil poslední kilometry závodu v klinči tří bmw. Augusto Farfus bránil záda Glockovi a nejzkušenějšího svěřence Mercedesu několikrát vybrzdil. Paffettovo absurdní drama pak zakončila kolize s Maximem Martinem.
To Paul di Resta dostal v závěru šanci zúčtovat s Wittmanem a sebral jezdci týmu RMG druhé místo, čímž naservíroval do Stuttgartu double.
Mattias Ekström i díky pomoci svých kolegů doslova vydřel body za šesté místo a udržel si vedení v šampionátu, v němž mu nejblíže zůstali Auer s Rastem, ačkoliv dnes oba vyšli bodově naprázdno.
Aktualizováno
Komisaři se zabývali kolizí Glocka s Müllerem až do večerních hodin. Nakonec dospěli k názoru, že větší část viny na havárii nesl vzadu jedoucí jezdec BMW a udělili Glockovi varování. Analýza dat ukázala, že Müller nebrzdil dříve než v předcházejících kolech. Střet Martina s Paffettem zůstal bez trestu.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | 56:49.795 | 40 |
2. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | +0.362 | 40 |
3. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +7.589 | 40 |
4. | Bruno SPENGLER | BMW – RBM | +7.955 | 40 |
5. | Maro ENGEL | Mercedes – HWA | +15.995 | 40 |
6. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt | +20.549 | 40 |
7. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +22.887 | 40 |
8. | Timo GLOCK | BMW – RMR | +40.196 | 40 |
9. | Augusto FARFUS | BMW – RMG | +40.307 | 40 |
10. | Tom BLOMQVIST | BMW – RMR | +41.818 | 40 |
11. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | +42.033 | 40 |
12. | René RAST | Audi - Rosberg | +43.624 | 40 |
13. | Lucas AUER | Mercedes – HWA | +47.351 | 40 |
14. | Gary PAFFETT | Mercedes – HWA | +48.758 | 40 |
15. | Loïc DUVAL | Audi - Phoenix | +59.428 | 40 |
16. | Edoardo MORTARA | Mercedes – HWA | +1:19.821 | 40 |
17. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +1:27.978 | 40 |
- | Nico MÜLLER | Audi - Abt |