Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Renault obhajuje lanaření Budkowskeho

Renault obhajuje lanaření Budkowskeho

Kdo buduje vítězný tým, musí mít ostré lokty

Udělat ze sotva průměrného a léta podfinancovaného týmu F1 špičkový, na to nestačí pouze peníze, ačkoli bez nich to nejde, jak již zjistila řada automobilek. Renault to ví. I proto nyní musí hájit angažování Marcina Budkowskeho, který má know-how na rozdávání. Nezískal ho totiž u konkurence, ale přímo ve FIA, kde měl donedávna přístup k vozům všech týmů a pohonným jednotkám všech výrobců, včetně těch připravovaných pro sezonu 2018. Ferrari, Mercedes, Red Bull, ale i menší týmy teď tlačí na FIA, aby nějak změnila Budkowskeho rozhodnutí, zatímco Renault evidentně nehodlá ustoupit.

"V roce 2020 chceme být špičkovým týmem," řekl Cyril Abiteboul, ředitel týmu Renault, v rozhovoru pro Sky. "Ještě je to daleko, ale přesně víme, co pro to musíme udělat. Mezi středem pole a špičkou je propast o velikosti 1 až 1,5 sekundy (na kolo), proto musíme být agresivní v tom, co děláme pro rok 2020.

Nikdo není v tomto sportu, aby si zde našel kamarády. Existují způsoby jak získat lidi, a to nemusím mluvit o Marcinovi. Prostě potřebujeme růst, továrna v Enstone se musí zalidnit. Když jsme začali
(na konci roku 2015), měli jsme 475 lidí a nyní jich je 620. Není tajemstvím, že lidi musíme odněkud získat a ano, lovíme i u konkurenčních týmů.

Renault má jasno v tom, že hodlá postupovat extrémně férově a poctivě. Takže cokoli uděláme, vůči konkurenci to bude velmi poctivé a velmi férové.
"