Nejrychlejší Hamilton, ale…

VC Austrálie – 1. trénink
Senzace se zatím nekoná. V prvním tréninku na úvodní VC Austrálie v Melbourne opět dominovaly oba mercedesy. Nejrychlejšího času dosáhl Hamilton, jeho stájový kolega Bottas zaostal o necelých šest desetin sekundy. Je tu ovšem jedno ale. Zatímco stříbrné šípy na svá nejlepší kola obuly ultrasofty, nejvážnější konkurenti jeli na supersoftech a Räikkönen dokonce na softech.
Za ideálních povětrnostních podmínek patřily počáteční minuty seance instalačním výjezdům. Vůbec první relevantní čas 1:32,057 zaznamenal Sirotkin. Skutečně konkurenceschopný výkon však předvedl až Verstappen – 1:24,936. Po půlhodině vedl před Ricciardem, Hamiltonem, Räikkönenem a Vettelem.
Dlouho z boxů nevyjížděly mclareny. Sirotkin se v nájezdu do boxové uličky lehce otřel o zeď, dostal se nicméně vlastními silami k mechanikům a nezdálo se, že by jeho auto bylo nějak vážněji poškozeno. O chvíli později skončil na trávníku, rovněž bez podstatnějších následků, Magnussen.
Potom začal úřadovat Hamilton. Nejprve se zlepšil na 1:24,531 a posléze na 1:24,127. Po dvou třetinách tréninku byl v čele s bezpečným náskokem na Bottase. Následovali Verstappen, Ricciardo, Räikkönen a Vettel.
Teprve dvacet minut před koncem se na trati objevil Alonso, na jehož voze technici řešili problém s výfukem. Dokázal se přesto prosadit na osmé místo. Ze „zbytku světa“, tedy borců mimo okruh silné trojky, ho překonal jen Grosjean.
Ve finiši Hamilton ještě stlačil svoje maximum těsně nad hranici 1:24, na což už nikdo nedokázal zareagovat.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:24,026 | 26 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:24,577 | + 0.551 | 28 |
3. | ![]() |
![]() |
TAG Heuer | 1:24,771 | + 0.745 | 26 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:24,875 | + 0.849 | 22 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:24,995 | + 0.969 | 21 |
6. | ![]() |
![]() |
TAG Heuer | 1:25,063 | + 1.037 | 24 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:25,730 | + 1.704 | 23 |
8. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:25,896 | + 1.870 | 15 |
9. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:25,922 | + 1.896 | 23 |
10. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:26,482 | + 2.456 | 14 |
11. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:26,494 | + 2.468 | 24 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:26,536 | + 2.510 | 24 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:26,583 | + 2.557 | 24 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:26,605 | + 2.579 | 29 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:26,636 | + 2.610 | 30 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:26,767 | + 2.741 | 25 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:27,035 | + 3.009 | 13 |
18. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:27,745 | + 3.719 | 15 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:27,964 | + 3.938 | 27 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,853 | + 4.827 | 27 |