Novinky

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

  • 12.11.2024 Neutral BWT Alpine Team bude od roku 2026 používat pohonnou jednotku a převodovku Mercedes.

Facebook Instagram

Hamilton s Verstappenem v zádech

Hamilton s Verstappenem v zádech

VC Austrálie – 2. trénink

Také druhý trénink v Albert Parku patřil obhájci titulu. Hamiltonův náskok na pronásledovatele byl ale ve srovnatelných podmínkách menší, než se předpokládalo.

Rtuť na teploměru se vyšplhala na 29 stupňů, asfalt sálal 44 stupni. Na něm se nejprve předvedly rudé monoposty z Maranella. Vettel na softech dal 1:26,1, Räikkönen na supersoftech ubral dalších šest desetin. Odpověď Mercedesu na sebe nenechala dlouho čekat: Bottas 1:24,7, Hamilton 1:24,6. Räikkönen se k úřadujícímu šampionovi vzápětí přiblížil na tři desetiny. Hamiltonovým posunem na 1:24,4 úvodní přestřelka skončila.

Jako první se do potíží dostal Ocon, který se projel kačírkem. Totéž se „povedlo“ o chvíli později Bottasovi. Oba se však vrátili na dráhu vlastními silami.

Red bully nabíraly tempo pomaleji, ale postupně se prosazovaly na čelní pozice. Po 25 minutách tak na monitorech svítilo pořadí Hamilton, Verstappen, Bottas, Ricciardo, Räikkönen a Sainz. Platilo ovšem jen do chvíle, než Vettel přezul na ultrasofty a poskočil na třetí příčku. Na měkčí směs záhy přešli i ostatní. Na špici se na okamžik objevil Räikkönen, ale Hamilton ho z ní briskně sesadil. Skvělou formu potvrdil Verstappen, jenž se mu dokázal přiblížit na jedinou desetinu sekundy.

Max Verstappen se blýskl druhým nejlepším časem

Slibně se rozvíjející souboj nečekaně utnul červený praporek. O přerušení se paradoxně nepostaral žádný z jezdců, ale cizí předmět, zřejmě kus kabelu, který se objevil na cílové rovince. Nucená přestávka nicméně trvala jen pět minut.

Po hodině vedl Hamilton (1:23,9) před Verstappenem (1:24,0), Bottasem (1:24,1), Räikkönenem (1:24,2), Vettelem (1:24,4), nečekaně silným Grosjeanem (1:24,6) a Ricciardem (1:24,7). Protože týmy vzápětí přešly do režimu longrunů, bylo jasné, že s největší pravděpodobností půjde i o konečné pořadí ve druhém tréninku.

Debutující Sergej Sirotkin stačil jen na oba saubery

Dlouhé úseky absolvovali piloti vesměs na ultrasoftech nebo softech a časy těch nejlepších se pohybovaly lehce nad úrovní 1:28. Ani zde se převaha Mercedesu zpočátku nijak zvlášť neprojevovala, zejména Vettel šlapal jeho oběma hvězdám úspěšně na paty. Těsně před koncem za to ovšem Hamilton vzal a proboural se jako první pod bariéru 1:28.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:23,931   34
2. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:24,058 + 0.127 34
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:24,159 + 0.228 33
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:24,214 + 0.283 38
5. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:24,451 + 0.520 37
6. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:24,648 + 0.717 33
7. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:24,721 + 0.790 28
8. Fernando Alonso McLaren Renault 1:25,200 + 1.269 28
9. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:25,246 + 1.315 30
10. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:25,285 + 1.354 33
11. Carlos Sainz Renault Renault 1:25,390 + 1.459 35
12. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:25,413 + 1.482 29
13. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:25,463 + 1.532 35
14. Lance Stroll Williams Mercedes 1:25,543 + 1.612 32
15. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:25,888 + 1.957 33
16. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:25,925 + 1.994 40
17. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:25,945 + 2.014 39
18. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:25,974 + 2.043 37
19. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:26,814 + 2.883 30
20. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:26,815 + 2.884 35