Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Mercedes první o sedm tisícin

Mercedes první o sedm tisícin

VC Číny – 2. trénink

Mercedes pro sebe Hamiltonovou zásluhou získal také druhý trénink v Šanghaji. Jeho náskok na Ferrari, a to i v jízdě na delší úseky, je ovšem minimální.

Počasí se příliš nezměnilo, bylo zataženo, ale sucho. Teploměr zůstal na osmnácti stupních, asfalt se ohřál na jednadvacet.

Seanci zahájily oba haasy, přičemž Magnussen obul softy a Grosjean střední směs. Na ní zajel základní čas 1:36,8. Téměř okamžitě byl ale překonán Hartleyem (1:36,7). Potom šly na špici renaulty Hülkenberga (soft) a Sainze (medium). To platilo jen do chvíle, kdy do akce vyrazil Bottas (medium) – 1:34,4. Hamiltonovi (soft) se nejprve nepodařilo udržet ideální stopu, ale pak zabral a ubral z výkonu svého parťáka dvě desetiny. Na třetí místo se posunul Vettel (medium). Poslední slovo v této fázi nicméně patřilo Räikkönenovi (soft).

Pak se všechno jakoby smazalo a nastalo přezbrojení na ultraměkké pneumatiky. Hamilton tentokrát neotálel a ihned na nich zaknihoval 1:33,5. Bottas se mu téměř vyrovnal.

Těžké chvíle přišly na piloty Williamsu. Stroll dle vlastních slov „ztratil záď“ a roztočil se. Sirotkin zase přišel o pravé zpětné zrcátko, což mu podstatně ztížilo orientaci. Taneček předvedl v ošemetné jedenácté zatáčce rovněž Grosjean.

I bez této minely by Strolla poslední příčka neminula 

Ve skvělém světle se znovu ukázal Räikkönen, jemuž na Hamiltona chybělo jen sedm tisícin sekundy! Opět tak byl rychlejší než Vettel. Verstappenovi patřila pátá příčka, nečekaně pomalému Ricciardovi až devátá.

Úvod longrunů, tedy simulace velké ceny, absolvovali jezdci vesměs na použitých ultrasoftech. Dominovali Vettel (1:38,7) a znovu Hamilton (1:38,8), dařilo se také Verstappenovi (1:39,0). Průměr elity se ustálil v rozmezí 1:39,3 až 1:39,4. Později se ovšem ukázalo, že o něco rychleji se dá jet na čerstvých měkkých (Räikkönen, Hamilton) a středních (Bottas, Vettel) gumách, které tak zřejmě budou v závodním režimu vhodnější volbou. 

Kimi Räikkönen má v úvodu sezony výbornou formu 

Smůla potkala Vandoornea, jenž musel odstavit auto. Příčinou bylo patrně uvolněné kolo vpravo vzadu.

Pár minut před koncem se zase slabě rozpršelo a dráha se bleskově vyprázdnila.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:33,482   26
2. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:33,489 + 0.007 26
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:33,515 + 0.033 27
4. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:33,590 + 0.108 27
5. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:33,823 + 0.341 26
6. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:34,313 + 0.831 30
7. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:34,458 + 0.976 26
8. Carlos Sainz Renault Renault 1:34,473 + 0.991 28
9. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:34,557 + 1.075 26
10. Fernando Alonso McLaren Renault 1:34,632 + 1.150 23
11. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:34,792 + 1.310 30
12. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:34,849 + 1.367 33
13. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:34,874 + 1.392 30
14. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:35,163 + 1.681 22
15. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:35,333 + 1.851 37
16. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:35,340 + 1.858 31
17. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:35,624 + 2.142 29
18. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:35,916 + 2.434 26
19. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:36,471 + 2.989 26
20. Lance Stroll Williams Mercedes 1:37,147 + 3.665 19