Loňský šampion Newgarden na úvod nejrychlejší

Kohler Grand Prix – 1. trénink
Američan Newgarden začal z pilotů IndyCar Series nejlépe na oblíbeném okruhu Road America. Druhý čas zajel Japonec Sató před Rossim, Wickensem a Andrettim. Rossi byl na Road Americe nejrychlejší v prvním tréninku před rokem.
Pro Wickense je trať ve Wisconsinu jednou z mála, kterou už v IndyCar poznal – vloni v pátečních trénincích zaskakoval za Rusa Aljošina, který při návratu z Le Mansu narazil na problém s propadlým vízem. Závod už ale stihl. Tým nicméně na páteční tréninky povolal tehdy ještě pilota DTM Wickense. Letos mu dal důvěru, aby odjel celou sezonu a zatím si Sam Schmidt a Ric Peterson mohou mnout ruce.
Na ostatních okruzích se většinou piloti potýkají s tím, že díky menšímu přítlaku, který má letošní specifikace vozu ve srovnání s tou minulou, zajíždějí pomalejší časy. Na wisconsinské dráze to však naopak byl letošní vůz, který byl v úvodním tréninku rychlejší. Zatímco před rokem zajel Rossi čas 1:43,3285, letos vyhrál Newgarden první trénink s časem 1:43,0477.
Hinchcliffe, kterému v pátek v 1. tréninku patřil 17. čas, předpovídal, že z tratí, kam letos IndyCar zavítá, bude Road America jednou z těch, kde piloti změnu pocítí nejméně. „Bude to podobné jako v roce 2017, protože se starým aerokitem jsme tu jezdili s velmi nízkým nastavením přítlaku. A loňský aerokit s nízkým přítlakem je podobný tomu současnému,“ řekl Hinchcliffe pro oficiální web série.
Vítěz loňského závodu a lídr šampionátu Dixon byl v úvodním tréninku devátý. Powerovi, který triumfoval před dvěma lety, patřila čtrnáctá příčka. Vítězství má na kontě také Bourdais, který se zde radoval se v roce 2007 v posledním závodě Champ Cars. Nyní si v úvodním tréninku připsal 16. čas.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:43,0477 | 13 | |
2. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:43,4729 | + 0.425 | 13 |
3. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:43,5603 | + 0.512 | 11 |
4. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | 01:43,5774 | + 0.529 | 12 |
5. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 01:43,8825 | + 0.835 | 11 |
6. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:44,0429 | + 0.995 | 11 |
7. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:44,1080 | + 1.060 | 11 |
8. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:44,1306 | + 1.083 | 12 |
9. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:44,1643 | + 1.116 | 11 |
10. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:44,2963 | + 1.248 | 15 |
11. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:44,3186 | + 1.271 | 12 |
12. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:44,3520 | + 1.304 | 13 |
13. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:44,4401 | + 1.392 | 11 |
14. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:44,4581 | + 1.410 | 14 |
15. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 01:44,5963 | + 1.548 | 13 |
16. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:44,6770 | + 1.629 | 12 |
17. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | 01:44,6999 | + 1.652 | 12 |
18. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:44,7484 | + 1.700 | 15 |
19. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:44,8655 | + 1.818 | 12 |
20. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 01:44,9050 | + 1.857 | 13 |
21. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:44,9124 | + 1.864 | 15 |
22. | ![]() |
Juncos Racing | Chevrolet | 01:44,9164 | + 1.868 | 14 |
23. | ![]() |
Harding Racing | Chevrolet | 01:46,4485 | + 3.401 | 12 |