Novinky

  • 01.06.2020 Neutral Podle starosty Monzy byla smlouva na pořádání VC Itálie prodloužena do roku 2025

  • 01.06.2020 Good Továrny týmů F1 Renault a AlphaTauri obnovily provoz

  • 31.05.2020 Good Stoffel Vandoorne (Mercedes) vyhrál virtuální závod formule E v New Yorku

Facebook Instagram

Nový motor prý dá Ricciardovi 0.3 sekundy

Nový motor prý dá Ricciardovi 0.3 sekundy

Velký risk, velký zisk?

Daniel Ricciardo tento pátek nastoupí do tréninků před VC Itálie s novým motorem Renaultu označovaným jako Spec C, a pokud bude spokojený, v sobotu pravděpodobně dostane nový kus i Max Verstappen. Šéf Renaultu Cyril Abiteboul již řekl, že Red Bull riskuje na vlastní odpovědnost a tovární tým zůstává při Spec B, jelikož nejnovější verze ještě nedosáhla uspokojivé spolehlivosti. Nicméně Rémi Taffin, technický ředitel pro motory u Renaultu, prozradil, že s novým agregátem může být vůz v Monze až o tři desetiny sekundy rychlejší než se Spec B.

"Spec C je evolucí současného motoru Spec B a je podstatně výkonnější," pochlubil se Taffin. "Druhou stranou mince je, že není tak spolehlivý jako současná verze, což je důvodem rozdílné volby našich týmů. V závislosti na použitém palivu (Renault a Red Bull mají vlastní dodavatele, pozn. red.) se v kvalifikaci na okruhu jako Monza získá přibližně 0.3 sekundy na kolo."

Tovární tým Renaultu jde odlišnou cestou. Nico Hülkenberg má jistotu startu z chvostu pole, protože si z Belgie přiváží penalizaci za způsobení nehody, která ze závodu vyřadila další čtyři jezdce. Renault to využije k nasazení dalšího nového motoru Spec B a bez obav o spolehlivost může Němce nechat jezdit v nejagresivnějších režimech.

Taffin potvrdil, že i McLaren zůstává při Spec B. Rozdíl vzniká také v MGU-K. Tovární tým používá novou, robustnější a spolehlivější verzi, jenže oba zákazníci zůstávají u předchozího provedení, které kupříkladu způsobilo odstoupení Maxe Verstappena z VC Maďarska.

Komentáře ke článku