Zatím Vettel, ale do tuhého teprve půjde
VC Ruska – 1. trénink
V dějišti zimních olympijských her 2014 se vstup do víkendu nejvíce vydařil Vettelovi. Vzhledem k odlišným strategiím, které použili nejsilnější hráči, toho ale o aktuálním poměru sil mezi nimi zatím víme jen málo.
Soči přivítalo formuli 1 slunečním počasím a příjemnou teplotou kolem 23 stupňů. Asfalt se zahřál na stupňů šestadvacet.
Do úvodního tréninku nastoupili hned čtyři hostující jezdci. Latifi nahradil v Racing Pointu Péreze, ostře sledovaný Markelov v Renaultu Sainze, Norris v McLarenu Alonsa a konečně Giovinazzi v Sauberu Ericssona. V posledních dvou případech šlo o předznamenání stavu, který nastane v příští sezoně.
Renault dal na vědomí, že Markelov bude testovat novou podlahu, zatímco Hülkenberg pojede se starou. Francouzská stáj kromě toho zkoušela inovované prvky na předním křídle. Rušno bylo u Haasu. A to nejen proto, že dnes ráno potvrdil stávající jezdeckou sestavu pro příští rok. V noci v jeho zázemí vypukl menší požár, jemuž padly za oběť i některé gumy. Stáj proto požádala o přidělení náhradních.
Jako první se na trati objevil Norris. Referenční čas 1:40,1 ovšem zajel Vandoorne. Provoz byl v této fázi slabý, špička se omezila na instalační kola a zase zmizela v boxech. Belgičan si tak nečekaně dlouho užíval vedoucí příčku, na níž figuroval zlepšeným výkonem 1:39,1.
Teprve po dvaceti minutách se daly věci do pohybu. Räikkönen zaznamenal 1:37,1, po něm Ricciardo 1:36,6. Mercedesy byly pomalejší a Hamilton hlásil vibrace předních brzd.
Zřejmě však nešlo o tak obrovský problém, protože pár okamžiků na to už zvládl kolo za 1:35,3. Tuto hodnotu ještě vylepšil Verstappen na 1:35,0. To bylo také maximum v první polovině seance, po níž týmy vracely použité pneumatiky technikům Pirelli. Za Nizozemce se seřadili Hamilton (+0,3), Ricciardo (+0,6), Bottas (+0,6), Vettel (+0,8), Räikkönen (+2,0), Ocon (+2,1) a Hülkenberg (+2,3). Ze „svátečních“ účastníků byl nejlepší Markelov na jedenáctém místě.
Mercedesu zjevně nešlo o dosažení nejlepšího času
V dobrém světle se ukazovaly haasy. Grosjean se na hyperměkké směsi prosadil na šestou pozici, ještě o šest desetin sekundy rychlejší byl Magnussen. Také Gasly na ultraměkkém obutí se dokázal protlačit do nejlepší desítky. Bottas se dostal před Hamiltona. Stroll se v osmnácté zatáčce roztočil, naštěstí bez dalších následků. Ricciardo na delší dobu zakotvil u svých mechaniků.
Po hodině velmi poklidného průběhu šel do čela s 1:34,5 Vettel s nasazenými hyperměkkými pneumatikami. Na dalších příčkách figurovali Verstappen (+0,1), Hamilton (+0,3), Bottas (+0,5), Ricciardo (+1,0), Ocon (+1,2), Magnussen (+1,7) a Räikkönen (+1,7). Dlužno ovšem dodat, že posledně jmenovaný používal na rozdíl od svých největších konkurentů tvrdší ultraměkké obutí. Hamilton kroužil dokonce na měkké směsi, která těžko najde v závodě upotřebení.
Hülkenberg byl upozorněn, že s jeho autem není něco v pořádku. Proto promenádním tempem zamířil za pomocí do boxové uličky. V ní se ukázalo, že příčinou potíží je díra na výfuku. Hamilton si udělal menší výlet mimo dráhu, nicméně pokračoval s neporušeným monopostem dále.
V úplném závěru na sebe ještě upozornil Ocon, jemuž se dostalo cit být lídrem ve „zbytku světa“.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:34,488 | 19 | |
| 2. | Max Verstappen |
Red Bull |
TAG Heuer | 1:34,538 | + 0.050 | 22 |
| 3. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:34,818 | + 0.330 | 23 |
| 4. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:34,999 | + 0.511 | 28 |
| 5. | Daniel Ricciardo |
Red Bull |
TAG Heuer | 1:35,524 | + 1.036 | 11 |
| 6. | Esteban Ocon |
Racing Point |
Mercedes | 1:35,663 | + 1.175 | 24 |
| 7. | Kimi Räikkönen |
Ferrari |
Ferrari | 1:35,696 | + 1.208 | 19 |
| 8. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:36,196 | + 1.708 | 21 |
| 9. | Nico Hülkenberg |
Renault |
Renault | 1:36,274 | + 1.786 | 18 |
| 10. | Antonio Giovinazzi |
Sauber |
Ferrari | 1:36,712 | + 2.224 | 22 |
| 11. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:36,816 | + 2.328 | 23 |
| 12. | Pierre Gasly |
Toro Rosso |
Honda | 1:36,944 | + 2.456 | 25 |
| 13. | Lando Norris |
McLaren |
Renault | 1:37,022 | + 2.534 | 25 |
| 14. | Charles Leclerc |
Sauber |
Ferrari | 1:37,054 | + 2.566 | 24 |
| 15. | Arťom Markelov |
Renault |
Renault | 1:37,183 | + 2.695 | 22 |
| 16. | Stoffel Vandoorne |
McLaren |
Renault | 1:37,187 | + 2.699 | 27 |
| 17. | Nicholas Latifi |
Racing Point |
Mercedes | 1:37,206 | + 2.718 | 24 |
| 18. | Sergej Sirotkin |
Williams |
Mercedes | 1:37,225 | + 2.737 | 25 |
| 19. | Brendon Hartley |
Toro Rosso |
Honda | 1:37,944 | + 3.456 | 28 |
| 20. | Lance Stroll |
Williams |
Mercedes | 1:39,137 | + 4.649 | 13 |

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

28.09. 2018
Sebastian Vettel
Ferrari
Max Verstappen
Red Bull
Lewis Hamilton
Mercedes
Valtteri Bottas
Daniel Ricciardo
Esteban Ocon
Racing Point
Kevin Magnussen
Haas
Renault
Antonio Giovinazzi
Sauber
Toro Rosso
McLaren
Charles Leclerc
Arťom Markelov
Stoffel Vandoorne
Nicholas Latifi
Williams
Brendon Hartley