Novinky

  • 18.09.2020 Neutral Pole position pro 24 h Le Mans získala posádka Kobajaši / Conway / López v Toyotě

  • 17.09.2020 Neutral Kamuj Kobajaši (Toyota) byl nejrychlejší v první kvalifikaci na 24 h Le Mans

  • 17.09.2020 Neutral Na VC Turecka bylo dosud prodáno 40 000 vstupenek

Facebook Instagram

Hamilton brání Ocona

Hamilton brání Ocona

Whiting vysvětluje udělení penalizace

Lewis Hamilton, vítěz Velké ceny Brazílie, si myslí, že Esteban Ocon vlastně neudělal nic špatného, ​​když se pokusil dostat před pomalejšího Maxe Verstappena, ačkoli byl v té chvíli o kolo zpět. K incidentu došlo čtyři kola po Oconově zastávce v boxech, když si užíval rychlost nových superměkkých pneumatik a jezdec ve vedení závodu mu jaksi překážel.

"Já myslím, že není nic neférového ​​na tom, když někdo chce vrátit kolo," řekl Hamilton v rozhovoru s webem Motorsport. "Samozřejmě nikdo nechce způsobit kolizi, ale v takových případech si jezdci navzájem nechají místo. Je to jednoduché, prostě tomu druhému nech místo! Nemůžete přece ignorovat vůz uvnitř zatáčky jenom proto, že je slabší a musí někam uhnout. V takové situaci musíte akceptovat, že tam ten vůz je. Já nechávám více místa než obyčejně, protože je to vůz v jiném závodě, ne můj soupeř."

Ocon ale za incident dostal tvrdý trest, desetisekundové stání v boxech, což mu spolu s průjezdem boxové uličky zničilo závod již tak ovlivněný kolizí. Charlie Whiting, ředitel závodů F1, vysvětluje, proč byl takový trest na místě.

"Nestalo se to poprvé," řekl Whiting o předjetí vozu o kolo vpředu. "Ale očekává se, že se to udělá bez rizika. Čistě a absolutně bez boje. Nemůže to být bitva. Dělá se to, když je rozdíl v rychlosti tak velký, že Red Bull by i sám Verstappena informoval: Ocon je rychlejší, nech ho předjet. Takhle to má být. Ale zdá se, že on si to chtěl vydobýt. Naneštěstí se rozhodl vybojovat si to, což je totálně neakceptovatelné."

Jezdec a vedení Racing Pointu po závodě svorně tvrdili, že předjetí Verstappena bylo posvěceno boxovou zídkou. Helmut Marko z Red Bullu měl ale jasno, Ocon prý takto podlézá šéfovi Mercedesu.

"Obyčejná konspirační teorie. Pochybuji, že jezdec během závodu myslí na rok 2020," brání Ocona Otmar Szafnauer, šéf týmu Racing Point. "Ani náhodou. Esteban se zeptal, zda mu může vrátit kolo a my jsme mu řekli: Ano, jdi do toho. To je všechno. V té chvíli měl lepší pneumatiky a mělo to tak zůstat ještě pět, šest, sedm, osm kol. Max (také na poměrně čerstvých, ale o stupeň tvrdších pneumatikách, pozn. red.) opatrně přiváděl pneumatiky do ideálního pracovního okna, což jsme my nemuseli. Za šest kol by z půlsekundové výhody byly tři sekundy, důležité pro náš boj se soupeři ze středu pole. Nemohli jsme zůstat zaseklí za lídrem závodu. Museli jsme to udělat. Pravidla to umožňují a Esteban byl mnohem rychlejší než Max."

Na závěr ještě ukázka toho, jak po závodě zuřil šéf týmu Red Bull Christian Horner, jenž přišel o jedno z vítězství, která jsou pro tento špičkový tým v posledních letech tak vzácná.

"Řekl bych, že Max se ještě krotil," řekl v rozhovoru pro Sky Sports F1. "Do cíle se dotrápil s poškozeným vozem. Esteban měl ještě štěstí, že to skončilo pouze strkanicí. Emoce vřely, ale během dojezdu do boxové uličky jsem Maxovi říkal, ať se ovládá. Ne vlastní chybou přišel o vítězství. Co si Ocon vlastně myslel? Proč se, proboha, pokoušel bojovat s lídrem závodu? Je o kolo zpět, nemá rychlost a pustí to do vnitřku zatáčky."

Komentáře ke článku