Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Glosa Jiřího Nikodýma - GP Malajsie

Glosa Jiřího Nikodýma - GP Malajsie

Průběh závodu očima komentátora TV Prima.

Velká cena Malajsie opět nabídla závod v extrémních podmínkách. Tropické vedro sužovalo pneumatiky, vozy i závodníky. Massovi jeho tým připomínal, aby se napil a Alonsovi v závěru právě přísun tekutin vůbec nefungoval. Důležité pro něho ale bylo, že dokonale pracoval on sám a také jeho Renault. Suverénní vítězství získal po právu. Skvělá kvalifikace a závod zvládnutý bez jediného zaváhání.

Klíčem k úspěchu byly jednoznačně pneumatiky. A na ty Bridgestone (Ferrari) prohrál na celé čáře. Michael Schumacher i Barrichello a také celý tým najednou prožívají zcela odlišné okamžiky než v předchozích šesti letech. Bude zajímavé sledovat, jak se s problémy vypořádají. Všichni v červeném se určitě nemohou dočkat nového F 2005. Jenže Renault zatím vypadá skvěle připravený. Takže - bude nové Ferrari stačit na už poměrně solidně vyzkoušený R 25? A hlavně co předvede v příštích týdnech Bridgestone!?

První polovina závodu nám přinesla jen nudné kroužení bez zajímavých momentů. O vzrušení se postaral pouze B. A. R., který musel zabalit své účinkování už po třech kolech. A to je zklamání nejen pro tým, ale také pro diváky, kteří se letos těšili na další zlepšení.

Věci se začaly dít až po prvních zastávkách v boxech. Räikkönena zradila prasklá pneumatika a musel se stejně jako v Austrálii probíjet dopředu. Parádní byly souboje trojice Webber, Ralf a Heidfeld. Pořadí se měnilo každých pár set metrů. Jen zázrakem ale nepotkala tohle trio žádná kolize.

Webbera ale přece jen postihla. Agresivně útočil na Fisichellu, ale spíše měl asi počkat a zkusit se před Itala dostat ve stejném místě spíše vnitřkem, kde to už předtím předvedl Klien proti Barrichellovi. Fisichella se pak dostal do smyku a už s nastalou situací nemohl nic udělat. Těžko hledat jediného jasného viníka. Oba tak pomohli Heidfeldovi. Nick nechce být považován za dvojku za Webberem a zatím získal více bodů a také první pódium v sezóně. Jen aby se nakonec oslavovaný a možná trochu přeceňovaný Webber nedíval svému parťákovi na záda.

Stále nás nepřestává překvapovat Red Bull. Mělo se za to, že v Austrálii týmu pomohla šílená kvalifikace. Ale DC s Klienem se opět ukázali v tom nejlepším světle. Barrichello, i když měl technické potíže, pro ně znamenal jen pohodlné smlsnutí si. Aktuálně třetí místo v Poháru konstruktérů je šokem asi pro všechny. Ale vydrží takhle Red Bull pokračovat? Dokáže během roku zlepšovat svůj vůz? Uvidíme...

Konečně procitla Toyota. Trulli i Ralf jeli velmi dobře a hlavně Trulli ukázal, že se s ním musí počítat. Vůz konečně u týmu s nejvyšším rozpočtem vydržel pracovat kvalitně po celý závod a hned to přineslo body. První stupně pro Toyotu jen potvrzují, že Mike Gascoyne už vtiskl monopostu svou tvář a mohli bychom se dočkat dalšího zlepšení Toyoty.

V první polovině závodu nebylo na trati prakticky co komentovat. Nic zajímavého nám závod nenabídl, jen zvětšující se časové rozestupy mezi jezdci. Aspoň že se pak začalo něco dít a někteří závodili se vším všudy. Jsem rád, že jsme u mikrofonu byli tentokrát ve dvou. Antonín Charouz má nejen k dispozici zajímavé informace, ale také se ve dvou podaří zachytit z monitoru více, než když je člověk na komentování sám. Live timing naštěstí nevypadl, takže jsme mohli poskytovat i aktuální informace o dění na trati (nejrychlejší kola, časové rozestupy, teplotu trati, top speed apod.).

Často dostáváme do televize otázku, proč při záznamu během reklamy závod přerušujeme. Důvod je čistě technický. Během reklamy se totiž mění kazety, na které se závod zaznamenává. Všechno se snažíme provést co nejrychleji, abychom ze závodu "prošvihli" jen krátký časový úsek.

Jiří Nikodým

šéfredaktor sportu Prima TV