Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Glosa Jiřího Nikodýma - GP Španělska

Glosa Jiřího Nikodýma - GP Španělska

Průběh závodu očima komentátora TV Prima.

Pátý závod letošní sezóny nám přinesl změnu na nejvyšším stupni. Kdo se obával, že po červené éře zažijeme žlutomodrý rok, tak určitě jásá. Myslím, že můžeme jásat všichni. I fanoušci stáje Renault, protože ta teď aspoň nemůže usnout na vavřínech. Pokud by znovu vyhrál Alonso, mohla by nás čekat nudná sezóna podobně jako v předchozích letech. Ale naštěstí přichází konec nudy. Alespoň doufejme. McLaren konečně zabral, stáhl technický náskok Renaultu a ukázal, že letos bude opět vítězit.

Triumf Raikkonena rozhodně není náhodný. Mnohé Kimi naznačil už vyhranou kvalifikací v Imole a v Barceloně se mu podařilo dotáhnout vše až k vítěznému závěru. Renault bude muset zase trochu máknout, aby se nemusel dívat McLarenu v další části sezóny na záda. McLaren avizoval pro Barcelonu vylepšený monopost a to se také potvrdilo, fungoval bez chyb. Alespoň v případě Raikkonena. Montoya se vrátil v poměrně dobré pohodě, ale páteční havárií přidělal celému týmu jednu noc tvrdé práce. V závodě se nevyhnul své obvyklé chybičce, ale nakonec na svoje hodiny nijak zásadně nedoplatil.

Alonso tentokrát na Raikkonena neměl a poznal to hned v úvodu. S druhým místem je spokojen, ale bude si muset opět dávat pozor na týmového parťáka Fisichellu. Nebýt jeho technických potíží, mohl skončit na 2. místě.

Toyota opět potvrdila obrovský vzestup a k radosti celého týmu se tentokrát dařilo nejen Trullimu, ale i Ralfu Schumacherovi. Jeho bratr Michael zase prožil závod hrůzy. Imola, jak se zdá, byla pro Ferrari jen zábleskem zlepšení. Jenže stáj z Maranella se vrátila opět o pár týdnů zpátky. Technika nefunguje a pneumatiky také nejsou pořád nic moc. Na druhou stranu ale pokles jednou prostě přijít musel. Budeme všichni zvědavi, jak se s neúspěchem Ferrari vyrovná a kdy se dočkáme zlepšení současné situace.

Mnoho nám znovu nepředvedli u Williamsu. Heidfeld měl těžkou úlohu, protože musel startovat až z konce roštu, ale Webber měl rovnocenné podmínky. A ani tenotkrát se neukázal jako nastupující hvězda. V předchozích dnech se kriticky pustil do Heidfelda, ale na trati to jeho slovům moc neodpovídalo. A Heidfeld Webbera na dráze dokonce předjel, i když věděl, že ještě pojede do boxů. Ukázal ale Webberovi, že se ho nebojí a vyzval ho k otevřenému souboji přímo na okruhu. Franka Williamse ale asi musí trochu znepokojovat situace, kterou z posledních sezón zná moc dobře - oba jezdci se nemají v lásce a nemohou si přijít na jméno. Dříve se nemohli vystát Montoya s Ralfem a teď vytvořil Webber nepřátelskou atmosféru vůči Heidfeldovi.

Z televizního hlediska jsem byl rád, že režie častěji než je obvyklé zařazovala záběry z kokpitu. Jsou to pohledy, které divákům asi nejvíce přiblíží formuli 1 a naplní ho výjimečným zážitkem. Během těchto záběrů se snažím nemluvit, aby si diváci mohli tyto okamžiky vychutnat. Samozřejmě se někdy stane, že ještě dokončuji myšlenku, takže občas můj komentář přesáhne až do této atraktivní fáze přenosu.