Novinky

  • 21.08.2019 Neutral Alfa Romeo dá šanci ke svezení se staršími vozy Sauber pilotům F2 Correovi a Calderónové

  • 19.08.2019 Neutral Pilot týmu Renault Nico Hülkenberg se dnes dožívá 32 let

  • 19.08.2019 Neutral Sacha Fenestraz vybojoval na okruhu Motegi titul japonského mistra formule 3

Facebook Instagram

Scuderia Ferrari potvrdila změnu šéfa

Scuderia Ferrari potvrdila změnu šéfa

Binotto střídá Arrivabeneho

Scuderia Ferrari potvrdila, co předem odhalila italská média. Maurizio Arrivabene již není jejím šéfem a nahradil ho dosavadní technický ředitel Mattia Binotto. Tým Arrivabenemu v tiskové zprávě poděkoval za to, jak se podílel na zvýšení jeho konkurenceschopnosti. Oficiální verze je, že odchází po dlouhých rozhovorech o tom, co bude z dlouhodobého hlediska nejlepší pro něj a co pro tým.

"Mattia Binotto s okamžitou platností přebírá funkci šéfa týmu. Všechna technická oddělení budou nadále podléhat přímo Mattiovi," píše se v témže oznámení.

Do poslední věty si můžeme domyslet "prozatím". V takovém případě zahraniční média tipují za favorita na obsazení křesla technického ředitele Laurenta Mekiese, jehož Ferrari získalo přímo z FIA, případně by to mohl být šéfaerodynamik Enrico Cardile nebo hlavní motorář Corrado Iotti. Druhou možností, bez "prozatím", je posílení kompetencí tří výše zmíněných s tím, že Scuderia bude fungovat bez technického ředitele, ale s technicky velmi zdatným šéfem týmu.

Připomeňme, že Binotto přesně zapadá do politiky Ferrari ražené v posledních letech, která diktuje, že je třeba důvěřovat vlastním odchovancům rozumícím způsobu práce v Maranellu, ne nakupovat hvězdy jiných týmů. Binotto k Ferrari nastoupil hned po škole a jeho kořeny jsou jednoznačně v motorové oblasti. Začal v roce 1995 jako motorový inženýr testovacího týmu a v letech 1997 až 2003 dělal totéž v závodním týmu. Vyzkoušel si i práci šéfinženýra a od roku 2009 byl šéfem vývoje motoru a KERS. V roce 2014 pak postoupil na šéfa celého oddělení a v roce 2016 nahradil Jamese Allisona na místě technického ředitele týmu.

Ferrari má již čtvrtého šéfa týmu za méně než pět let, což zní dost znepokojivě. Pro srovnání, Toto Wolff je v čele Mercedesu od začátku roku 2013 a Christian Horner šéfuje Red Bullu od jeho první sezony v roce 2005. A jak bylo napsáno výše, přijde další změna na postu technického ředitele, nebo se bude reorganizovat celá technická špička.


Během Arrivabeneho šéfování Ferrari vyhrálo 14 závodů, ale nedokázalo získat titul. Loni mu bylo po sezoně nejčastěji vytýkáno to, že se veřejně nepostavilo za Sebastiana Vettela, když mu začalo těžší období, čímž ho dostalo pod ještě větší tlak médií. Chyby samozřejmě udělali Vettel a vývoj vozu, Binotto také zdaleka nepostupoval podle plánu. Ale šéf týmu je víceméně zodpovědný za všechno, když nadřízení usoudí, že tomu tak je. Výměnu už mediálně podpořil Flavio Briatore.

"Když nevyhrajete, tak to chce změnu. Myslím, že v Maranellu uvažovali tímto směrem," řekl Ital. "Binotto jako technický ředitel odvedl excelentní práci. Ferrari mělo loni velmi dobrý vůz, velmi rychlý a s jiným managementem mohlo mít mistrovský titul."

V médiích se spekuluje, že taková změna oslabí pozici Ferrari při vyjednávání s Liberty Media. Binotto se bude rozkoukávat, v technické části týmu nikdy nemusel za Ferrari bojovat na politickém bojišti.

Generální ředitel Ferrari Louis Camilleri má teď jiné problémy. Cena akcií Ferrari se před úmrtím Sergia Marchionneho držela na 140 dolarech a nyní se blíží stovce, v Číně (což je pro Ferrari druhý největší trh) se předpovídá snížení poptávky a pro rok 2019 nebyl oznámen žádný nový model, zatímco konkurence ze strany Lamborghini a McLarenu roste. Ještě je zde předseda John Elkann, jenž ale spravuje celé velké impérium zahrnující i Fiat-Chrysler nebo Juventus Turín. Jednání týmů s novými majiteli F1 přitom mají být v tomto roce nejintenzivnější, týmy by se měly zavázat k účasti po roce 2020.

Komentáře ke článku