Novinky

  • 09.08.2020 Good Sprint F2 v Silvestone se stal kořistí Jukiho Cunody (Carlin)

  • 09.08.2020 Good Bent Viscaal (MP Motorsport) se stal vítězem nedělního závodu F3 v Silverstone

  • 08.08.2020 Good Maximilian Günther (BMW) zvítězil v dalším závodě formule E v Berlíně

Facebook Instagram

Jak to bylo s reorganizací Ferrari?

Jak to bylo s reorganizací Ferrari?

Nemusí být všechno Binottova chyba

Web RaceFans přinesl zajímavý pohled na nedávné změny v manažerské sestavě i organizaci týmu Ferrari. Několik "expertů na F1" se v posledních týdnech ozvalo, že slabé výsledky týmu z Maranella jsou přirozeným důsledkem pracovního přetížení Mattii Binotta, jenž se při postupu na místo šéfa týmu nevzdal pozice technického ředitele. Teprve teď se vzdává části kompetencí ve prospěch šéfů jednotlivých technických oddělení. Ve skutečnosti mohl chybu udělat někdo stojící výše než Binotto.

"Dosud poslední organizační změny připravil ještě (Sergio) Marchionne," píše Dieter Rencken. "Podle tohoto plánu se měl v březnu 2019 vzdát místa v koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles), ale chtěl si ponechat zdvojenou funkci prezidenta a generálního ředitele Ferrari. Měl by na starost i klíčové obchodní a politické elementy Gestione Sportiva. Maurizio Arrivabene by už nebyl potřebný a odešel by. Podle plánu by pak Mattia Binotto ke své funkci technického ředitele přibral ještě roli sportovního (Gestione Sportiva)."

Takto nastíněné to dává smysl. Marchionne, přezdívaný "Účetní", věděl, jak ušetřit euro potřebné někde jinde. Také by se nejspíš s lehkostí pohyboval po politickém bojišti F1. A Binottovi by nepřibylo tak moc práce navíc.

Jenže člověk míní a pánbůh mění. Marchionne nečekaně zesnul v červenci 2018. Místo prezidenta Ferrari převzal investor John Elkann a na místě generálního ředitele Marchionneho nahradil Louis Camilleri, který byl úspěšný jako šéf společnosti Philip Morris, dlouholetého hlavního sponzora týmu Ferrari. Neměl ale žádné přímé zkušenosti s řízením automobilky ani týmu F1.

Arrivabene byl propuštěn a Binotto povýšen, takže nástupce se držel původního plánu, jenže ve struktuře chybí právě Marchionne. Fanoušci Ferrari musejí nyní doufat, že Binotto se dokáže vzdát dostatečně velké části kompetencí technického ředitele, bude dobrým šéfem týmu a že vedoucí jednotlivých oddělení pod ním budou spolupracovat a ne vzájemně soupeřit.

Binottovi prý měl v čele týmu pomáhat Marchionne. Nový ředitel Ferrari na to nemá čas ani zkušenosti. Foto: FCA

Zdroj: FORMULE.CZ

Komentáře ke článku