Novinky

  • 24.05.2019 Good Závod F2 v Monte Carlu vyhrál Nyck de Vries (ART Grand Prix)

  • 24.05.2019 Neutral Ferrari vyhodnocuje, zda přivést zpět Simoneho Restu, technického ředitele Alfy Romeo

  • 23.05.2019 Bad Hamilton zaplatí v Monaku 400 eur za překročení povolené rychlosti v boxové uličce

Facebook Instagram

Úvodní závod letošního ročníku vyhrál Newgarden

Úvodní závod letošního ročníku vyhrál Newgarden

Firestone Grand Prix of St. Pete – závod

Předloňský šampion IndyCar Newgarden vstoupil nejlépe do letošního ročníku a připsal si vítězství v úvodním závodě v ulicích St. Petersburgu. Obhájce titulu Dixon dojel na druhém místě před vítězem kvalifikace Powerem a nováčkem Rosenqvistem. Newgardenovi pomohla k vítězství dobře zvolená strategie, kdy během jednoho cyklu pit stopů zůstal na dráze déle a pak překvapivě vsadil na měkkou sadu pneumatik. Ta mu pomohla vyjet si rozhodující náskok.

Newgarden přitom do závodu neodstartoval nejlépe. Nezachytil moment, kdy jeho stájový kolega Power začal akcelerovat a v první zatáčce se před něj dostal Rosenqvist. Ten se nevyhnul lehkému kontaktu s Hunter-Reayem, kterého využil Rossi, aby se před svého stájového kolegu dostal.

Už ve 13. kole bylo jasné, že na hattrick na domácí dráze nedosáhne Bourdais. Z jeho motoru se vyvalily plameny a Francouz odstavil vůz v únikové zóně 10. zatáčky. Tým Penske na to reagoval rychlým povoláním Powera do boxů. K mechanikům zamířil skutečně na poslední chvíli a tak tak trefil nájezd do pit lane. Žlutá fáze ale nepřišla.

Rosenqvist, Newgarden, Dixon, Rossi a Hunter-Reay zůstali na trati. Power ale využíval toho, že se zbavil ojeté sady červených pneumatik a na nových černých rychle dotahoval soupeře. Když se Rosenqvist vrátil z boxů, byl za Powerem o čtyři vteřiny, přitom před Australanovou zastávkou ztrácel švédský nováček vteřinu. Po pit stopu se před Rosenqvistem zjevil Newgarden, Švéd ale využil zahřátých pneumatik a posunul se zpátky před něj.

Ve 20. kole se vyvalil bílý dým z dalšího motoru Honda, tentokrát z vozu Hunter-Reaye. Nejrychlejší muž dvou tréninků odstavil vůz na konci cílové rovinky a na trať poprvé vyjel zpomalovací vůz.

Restart přišel ve 24. kole. Power měl při nájezdu na cílovou rovinku problémy, čehož využil Rosenqvist a v první zatáčce se dostal do čela. Power se několikrát pokusil získat vedení zpět, ale neúspěšně.

Ve 26. kole se v 9. zatáčce dostal do problémů Jones a narazil do zdi. Veach jej těsně minul. Takové štěstí neměl Leist, který do vraku Jonesova vozu narazil a urval o něj levé zadní kolo. Rahal a Andretti museli během žluté fáze do boxů kvůli píchlým pneumatikám. 

Leist končí po kolizi s Jonesem

Pořadí v první pětici při restartu v 35. kole bylo Rosenqvist, Power, Newgarden, Dixon a Rossi. Dixon neúspěšně zaútočil na Newgardena a musel se bránit Rossimu. Za nimi sváděli souboj Harvey a Hinchcliffe. Mezi prvním a pátým jezdcem byl rozestup jen 3,5 vteřiny.

Power a Rossi zamířili v 50. kole do boxů. Rosenqvist zastavil v dalším kole. Power jej těsně porazil, zasekl se ale za Pigotem. Dixon se tak vrátil těsně za Powerem, který když zdolal Pigota, tak se pro změnu zasekl za Andrettim. Na konci 55. kola zamířil k mechanikům Newgarden. Vrátil se před ostatními a překvapivě na červených pneumatikách. Těm se týmy totiž kvůli horší výdrži vyhýbaly. Newgarden ale vsadil na to, že díky volné dráze před sebou si vyjede potřebný náskok.

Dixon se po tvrdém souboji protáhl před Powera. Když Andretti zmizel k mechanikům, vedl Newgarden před Dixonem o šest vteřin, Power ztrácel 10,5 vteřiny, Rosenqvist pak 12 vteřin. Newgarden využil toho, že jezdci za ním bojovali s těmi, kteří byli o kolo zpět, a postupně si vyjel náskok téměř 10 vteřin.

K mechanikům lídr závodu naposledy zamířil v 79. kole, o jedno dříve než Dixon, Power a Rossi a o dvě než Rosenqvist. Po zastávkách vedl Newgarden o osm vteřin před Dixonem, Power ztrácel 13, Rosenqvist 14,5 vteřiny.

Nad závodem visela další hrozba výjezdu pace caru, protože v první zatáčce ležel velký reklamní banner. Ředitel závodu Kyle Novak ale před závodem avizoval, že se bude snažit žluté fázi vyhýbat, bude-li to jen trochu možné, a to dodržel. Banner pak zkomplikoval život Hinchcliffeovi, jemuž se namotal na podlahu vozu a narušil aerodynamiku.

Newgarden se ještě v posledních kolech pořádně zapotil, když se zasekl za o kolo pomalejším Andrettim. Dixon se tak z devíti vteřin stáhl ztrátu na necelé dvě, ale když se oba před pomalejší vozy dostali, začal Newgarden opět mírně ujíždět. Dixon zjevně spokojený s body za druhé místo už souboj dál nezdramatizoval.

Newgarden si tak dojel pro své 11. vítězství v IndyCar. Tým Penske splnil to, co si před sezonou předsevzal – zlepšit výkony na městských okruzích. Vloni totiž trojice Penskeho pilotů získala v pěti závodech v městských ulicích jen tři druhá místa.

„Tim (Cindric – pozn. red.) a já jsme se o tom bavili před závodem, jestli začít na nových nebo použitých měkkých pneumatikách. Nakonec jsme se na poslední chvíli rozhodli pro použité, že pak budeme mít výhodu, pokud ji budeme potřebovat, a využili jsme ji dokonale. Nemohu dostatečně poděkovat Chevroletu za tento víkend, měli jsme skvělý motor – spotřeba, spolehlivost, výkon. Všechno jsme v sobotu vyladili a dneska to byla raketa,“ pochvaloval si v cíli vítěz závodu.

Druhého muže v cíli Dixona během závodu trápil neobvyklý problém. Nefungovala mu láhev s pitím. „Byl to opravdu těžký závod, neměli jsme ani chvíli na oddych. Bylo to fyzicky náročné, navíc bez tekutin. Naše auto bylo opravdu rychlé prvních 10 až 15 kol, kdy jsme šlapali jezdcům týmu Penske na paty. Pak jsme začali ztrácet, na tom musíme zapracovat. Ale celkově pro nás tento víkend velmi dobré body,“ hodnotil bezprostředně po projetí cílem závod Dixon.

Sezona IndyCar pokračuje za dva týdny 24. března premiérovým závodem na Circuit of the Americas v Texasu.

p. jezdec tým motor čas/odstup body
1. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 2:04:18,2588 50+2+1
2. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 2,8998 40
3. Will Power Team Penske Chevrolet + 12,7442 35+1+1
4. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda + 14,5858 32+1
5. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda + 18,3616 30+1
6. James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda + 31,1596 28
7. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet + 31,4401 26
8. Colton Herta Harding Steinbrenner Racing Honda + 40,4700 24
9. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda + 57,6029 22
10. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda + 59,1909 20
11. Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet + 1:02,6866 19
12. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 1 kolo 18
13. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda + 1 kolo 17
14. Zach Veach Andretti Autosport Honda + 1 kolo 16
15. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 1 kolo 15
16. Max Chilton Carlin Chevrolet + 1 kolo 14
17. Charlie Kimball Carlin Chevrolet + 1 kolo 13
18. Ben Hanley DragonSpeed Chevrolet + 1 kolo 12
19. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda + 2 kola 11
20. Marcus Ericsson Schmidt Peterson Motorsports Honda porucha 10
21. Ed Jones Ed Carpenter Racing Honda havárie 9
22. Matheus Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet havárie 8
23. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda porucha 7
24. Sébastien Bourdais Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan Honda porucha 6

Komentáře ke článku