Ptáček myslí v Eurocupu vysoko
S formulí Renault chce útočit na titul
Petr Ptáček loni přesedlal z motokár do formulí a okamžitě na sebe upozornil. V silně obsazeném italském šampionátu F4 na první pokus obsadil páté místo a nádavkem vyhrál klasifikaci nováčků.
Letos se odhodlal udělat další krok vzhůru.
Kde vás uvidíme?
Rozhodli jsme se přihlásit do Eurocupu formule Renault. Ten se letos jede s novými auty, poháněnými už ne dvoulitrovými motory, ale přeplňovanými osmnáctistovkami. Stejně jako ve F4 budu nastupovat za stáj Bhaitech. Také pro ni to bude v tomto seriálu premiéra. Začínáme už o tomto víkendu v Monze.
Kolik jezdců v týmu působí?
Jen dva, kromě mě ještě Ital Federico Malvestiti, který je o něco zkušenější.
Petra Ptáčka čeká v Monze ostrý start do Eurocupu F Renault
Jaké cíle jste si na základě výsledků v testech vytýčili?
Jednoznačně útočit na nejvyšší příčky, vyhrát! Myslím si, že na to máme. Je reálné, abychom pravidelně dojížděli mezi nejlepšími pěti.
Budete kombinovat starty v Eurocupu s regionálními sériemi F Renault?
Ne, to teď pravidla už neumožňují. Možná dostanu výjimku na dva podniky, ale to se teprve uvidí.
Během předsezonních testů v Barceloně
Přes zimu jste se vydal až k protinožcům…
Dlouhodobě jsme uvažovali o závodění i v tomto období. Bylo ho jen nutné skloubit se školou. Novozélandská Toyota Racing Series má tu výhodu, že je odjeta v podstatě v průběhu pěti týdnů. Navíc se těší výborné pověsti.
Kompletní tým Bhaitech - v popředí Ptáček, za ním Malvestiti
Jak jste spokojen s konečnou jedenáctou příčkou?
Očekávání byla určitě vyšší. Jenže jsem neměl štěstí na tým. Na voze bylo neustále něco špatně, hlavně pokud jde o elektroniku. Hlavní úkol, najet co nejvíce kilometrů, byl ale splněn. V současné fázi mé kariéry je to ta nejpodstatnější věc.
Zaujal vás některý ze soupeřů?
Speciálně asi nikdo, všichni byli strašně dobří a rychlí.
Na Novém Zélandu si Ptáček (startovní číslo 9) vyjel celkové jedenácté místo
Zpestříte si sezonu svezením třeba s gétéčkem?
V budoucnosti to nevylučuji, teď se ale jednoznačně soustředím na monoposty. Konečnou stanicí v nich je pro mě formule 1!