Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Petr Ptáček se rozhodl ukončit kariéru

Petr Ptáček se rozhodl ukončit kariéru

Exkluzivní rozhovor s bývalým pilotem Eurocupu formule Renault

V předchozích dvou sezonách účinkoval český pilot Petr Ptáček zejména v šampionátu Eurocup formule Renault. V letošním roce ho ale závodit neuvidíme. Pražský rodák totiž v exkluzivním rozhovoru pro server FORMULE.cz prozradil, že se rozhodl skončit s kariérou.

Na úvod se vraťme ještě k loňské sezoně Eurocupu formule Renault. Do té jste vstupoval jako pilot stáje R-ace GP, jedné z elitních stájí této série. Vám se ale v jejích barvách příliš nedařilo. Dokonce jste se rozhodli ukončit spolupráci ještě před koncem sezony a poslední tři podniky jste již absolvoval u MP Motorsportu. Celkově jste obsadil 14. pozici. Co stálo za tím, že jste nedokázal navázat na výkony ze sezony 2019, kdy jste jako pilot stáje Bhaitech skončil celkově osmý, mimo jiné i se dvěma umístěními na stupních vítězů?

To je věc, kterou doteď nikdo nevíme. Upřímně to sám nechápu. První sezona s Bhaitechem nebyla špatná. Měl jsem sice hodně technických problémů, ale rychlost tam byla a celkově jsem byl docela spokojen. Před loňskou sezonou byla očekávání velká, zvláště po Novém Zélandu (tam Ptáček účinkoval v zimním šampionátu Toyota Racing Series – pozn. red.), kde jsme sice měli s týmem R-ace GP hodně problémů, ale byli jsme schopni dobře zajet (Ptáček obsadil celkové páté místo – pozn. red.).

Od prvního závodu v Eurocupu mi ale auto úplně přestalo sedět a vůbec jsem nebyl schopen se mu přizpůsobit. Zdálo se mi, že místo toho, abychom pracovali na zlepšení, tak to bylo naopak a závod od závodu mi auto sedělo stále méně. Například v Monze, kde jsem byl při testech jeden z nejrychlejších a určitě nejrychlejším v týmu, jsem nebyl schopen dát dohromady kolo. Ztratil jsem důvěru v auto a ve všechno, co dělám. Je to taková spirála. Jak něco začne jít špatně, tak se to pořád zhoršuje.

Loňské účinkování Petra Ptáčka u stáje R-ace GP skončilo předčasně. Foto: R-ace GP

 

 

Loni jste byl členem Sauber Junior Teamu, který je juniorkou stáje Alfa Romeo. Letos už ale na soupisce nefigurujete. Mohou za to právě vaše loňské výkony?

Tak hlavně za to může to, že jsem skončil.

Tak to je pro nás novinka.

Byli jsme v kontaktu, že kdyby náhodou, tak tam můžu zůstat. Já jsem se ale nakonec rozhodl pro konec.

Jak tedy vypadá váš život nyní?

Trochu pomáhám našemu motokárovému týmu Praga a celkově skupině IPK (její součástí je i Praga – pozn. red.). Můj život se tedy docela drasticky změnil. Už v něm není tolik cvičení a trénování na simulátoru. Spíše koukám na e-maily a volám si s lidmi. Změnilo se to a je to trochu jiný svět.

Jak to vidíte do budoucna? Letos žádné závodění v plánu nemáte, ale není možný později nějaký návrat?

Zatím vůbec nevím. Až něco bude, tak dám vědět.

V loňské sezoně jste si vyzkoušel také vůz FIA F3. Při posezonních testech v Jerezu jste nastoupil za stáj Campos. Byla tam původně i nějaká vážná šance, že byste za Campos letos mohl ve FIA F3 závodit?

Byla. Docela dlouho jsme se s nimi bavili. Rozhodli jsme se ale pro konec. Šance tam byla a stál jsem o to jak já, tak i pan Campos, hlavně on. Ale po tom, k čemu došlo (Adrián Campos zemřel – pozn. red.), jsem si nebyl jistý, co se s tím týmem stane. Největší páku tam na mě měl pan Adrián Campos. Vždy mi dal šanci. U ostatních jsem si ale nebyl jistý. I jeho syna (Adrián Campos mladší – pozn. red.) mám rád, respektuji ho, ale nebyl jsem si jistý, jestli to bude stále ten stejný tým, který bude stejně fungovat. Takže jsem se rozhodl, že ne.

 

Nechybělo mnoho a Petr Ptáček mohl letos závodit ve FIA F3 za Campos. Foto: Campos

 

Ještě předtím, než jste se rozhodl že skončíte, vedl jste nějaké vážnější jednání i s někým jiným kromě Camposu, ať už v jakémkoli šampionátu?

Lidé se ptají pořád a nabídek bylo docela dost, ať už z regionální formule (Formula Regional European Championship by Alpine, od letoška se slučuje s Eurocupem formule Renault – pozn. red.) nebo z FIA F3. I pan Charouz se nabízel a také z Ameriky jsem dostal nějaké nabídky. Já to chci ale dělat tak, aby to mělo smysl a ne jezdit dokola jenom proto, abych jezdil.

Co tedy bylo hlavním důvodem vašeho konce?

Tento svět je docela tvrdý a ne každému se to povede. Není to jenom o tom jezdit dobře a být supertalentovaný. Potom už je to taková politika, že to musí všechno padnout do sebe. Já jsem byl v pozici, kdy to do sebe padnout muselo a nevyšlo to.

Má na to nějaký vliv i koronavirová pandemie?

Určitě tam nějaký vliv bude, dopadlo to na všechny. Neřekl bych ale, že je to vina koronavirové pandemie. Nejsem první ani poslední jezdec, kterému se toto stane. Upřímně si myslím, že jsem měl kariéru docela dobře rozjetou. Ale ne každému se to povede. Ne každý je ten vyvolený jako třeba Arthur Leclerc. I o tom to je.

Zdroj: originální materiál redakce, úvodní foto: R-ace GP