Novinky

  • 22.05.2019 Neutral Jezdci týmů Haas a Alfa Romeo dostanou v Monaku nové motory Ferrari

  • 22.05.2019 Neutral Mercedes svolal na dnes zvláštní tiskovou konferenci k úmrtí Nikiho Laudy

  • 21.05.2019 Neutral Televizní stanice RTL a ORF věnují dnešní večerní program Nikimu Laudovi

Facebook Instagram

Red Bull řádil v hanojských ulicích

Red Bull řádil v hanojských ulicích

Po nové trati se však dá jet zatím jen virtuálně

Ani během velikonočních svátků tým Red Bull Racing nezahálel. Vydal se do Hanoje, aby prezentační akcí podpořil Velkou cenu Vietnamu, která se poprvé uskuteční již v příštím roce.

Nejezdilo se ovšem na budoucím okruhu, ale v centru asijského velkoměsta. Diváci se také nedočkali Maxe Verstappena a Pierra Gaslyho. Kombinézu si znovu oblékl David Coulthard, jemuž dělal parťáka Jake Dennis. 

David Coulthard zase po čase usedl do monopostu F1

Téměř současně se na veřejnost dostaly pilotní onboard záběry z nové, 5,57 kilometru dlouhé trati. Pochopitelně ne reálné, protože stavební práce stále běží na plné obrátky. Architektonické studio otce a syna Tilkeových ale připravilo s pomocí speciálního softwaru virtuální projížďku. Sofistikovaný počítačový program neslouží jen k propagačním účelům, ale především k optimalizaci parametrů dráhy.

Ve vietnamské metropoli budou závodníky napřesrok očekávat tři rovinky, z nichž ta nejdelší měří jeden a půl kilometru. Předpokládá se zřízení tří DRS zón a tudíž větší počet předjížděcích manévrů.

Jak už bylo oznámeno, dvě třetiny kurzu jsou vedeny po stávajících, ovšem důkladně zrekonstruovaných komunikacích, zbytek se buduje „na zelené louce“. To se týká rovněž objektu boxů. Veškeré další zázemí ovšem bude umístěno buď v již existujících budovách, nebo v dočasných stavbách.

Dle požadavku Liberty Media vznikne extrémně krátká boxová ulička. „Cílem je minimalizovat dobu, potřebnou k realizaci zastávky. To umožní stájím používat rozličné strategie, takže závod bude i po taktické stránce mnohem zajímavější,“ uvedl syn Hermanna Tilkeho Carsten, jenž se jako předseda představenstva Tilke GmbH na návrhu hanojského autodromu aktivně podílel. „Jeho první sektor mně hodně připomíná Mercedes Arenu na Nürburgringu. Najdeme zde rychlé zatáčky i rovné úseky s tvrdým dobrzďováním,“ dodal.

Na trenažéru se jedno kolo zatím podařilo zdolat za 1:39,4. Vypočtený optimální čas přitom je 1:36,2. „Je obtížné tady zajet bez chyby. Nicméně s trochou tréninku určitě ještě zrychlíme,“ konstatoval s úsměvem Tilke junior, jenž má bohaté závodnické zkušenosti z klání GT vozů.

Komentáře ke článku