Novinky

  • 26.06.2019 Neutral Vítěz IndyLights z roku 2018 Patricio O´Ward nastoupí v závodě F2 v Rakousku

  • 25.06.2019 Neutral Bývalý technický ředitel Paddy Lowe definitivně opouští Williams

  • 25.06.2019 Good Johnny Herbert, vítěz tří velkých cen F1, dnes slaví 55. narozeniny

Facebook Instagram

K vítězství v Baku stačila jen jedna zastávka

K vítězství v Baku stačila jen jedna zastávka

Velká cena Ázerbájdžánu – analýza Pirelli

Předpověď Pirelli pro závod se vyplnila jen zčásti. Nejrychlejší byla skutečně jen jedna zastávka, ale proti předpokladům přišla mnohem dřív. Ferrari se rozhodlo vyměnit Vettelovi pneumatiky už v 11. kole. Na tento tah museli reagovat i největší soupeři.

Také ve čtvrté velké ceně jubilejního 70. ročníku šampionátu slavil Mercedes dvojité vítězství. Takový start do sezony se ještě nikomu v historii nepodařil a převaha nad soupeři je skutečně drtivá. Ačkoli v trénincích to tak mnohdy nevypadá, na rozhodující momenty je vždy Mercedes nejlépe připraven.

Nečekané bylo, že ani jednou na trať nevyjel zpomalovací vůz. Pouze jedinkrát bylo pole jezdců zpomalené virtuálním safety carem. To byla hlavní příčina, proč se neobjevilo víc alternativních variant. Navíc se ukázalo, že měkká směs nebyla výrazně rychlejší než střední, A také to, že střední vydržela pořádnou porci kilometrů.

Cesta k vítězství vedla podle prognóz přes jednu zastávku. První čtveřice začínala na měkké směsi použité v kvalifikaci. Vítězný Bottas měnil kola ve 12., druhý Hamilton ve 13., třetí Vettel v 11. a čtvrtý Verstappen ve 14. kole. Pátý Leclerc startoval na nové střední směsi, ve 34. kole přezul na novou měkkou a ve 47. kole na další novou měkkou. Druhá výměna měla za cíl zisk nejrychlejšího kola v závodě a to se také podařilo.

Dvakrát stavěli také Norris, Magnussen, Hülkenberg, Russell a Kubica. Pouze Norrisovi však tato taktika zajistila cenné body.

Tvrdou směs pneumatik v závodě nikdo nepoužil. Na střední dosáhl nejlepšího výkonu Bottas 1:44,024 a na měkké Leclerc 1:43,009 minuty. Nejdelší úseky ujeli na střední směsi Räikkönen (44) a na měkké Hülkenberg (16).

Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky. 

 

 

Komentáře ke článku