Vítr sfoukl Verstappena, Bottase i Vettela
VC Rakouska – 2. trénink
Odpolední trénink se nesl ve znamení rudé barvy. Jednak ho vyhrál Leclerc s ferrari, ale především se hned dvakrát objevily v rukou traťových maršálů červené praporky. Dva favorité rozbili vozy, třetí k tomu neměl daleko.
Teplota už atakovala tropickou třicítku, asfalt měl 51 stupňů. Jak se ovšem záhy ukázalo, ještě mnohem horší vliv mělo sílící proudění vzduchu.
V mezidobí mezi oběma tréninky vyměnili ve voze Valtteriho Bottase jednotku MGU-K. Šlo však letos o teprve druhou, takže žádný postih za to nehrozí.
Na rozsvícení zeleného světla na výjezdu z boxů nejrychleji zareagovali Magnussen, Grosjean a Albon. Z nich se nejvíce dařilo posledně jmenovanému – 1:07,01. Trable s obrubníky pokračovaly. Svoje auta na nich potloukli Stroll a Giovinazzi.
Typický obrázek pro dnešní druhý trénink
Po čtvrthodině se na dráze představili i jezdci nejlepších stájí. Zatím spíše v defenzivnějším stylu. Ferrari opět obulo střední směs, Mercedes dokonce tvrdou. Nejlepšího času 1:05,55 dosáhl Leclerc.
Naopak Bottas se ocitl v poslední zatáčce ve značných těžkostech, když smýkající se monopost zkrotil v hodině dvanácté. To se nepodařilo Gaslymu, který ve čtvrté zatáčce zahučel do kačírku. Vyhrabal se z něj ovšem vlastními silami.
Horní klapka na zadním křídle renaultů se během aktivace zařízení DRS podivně chvěla, jakoby měla každou chvíli odletět. Něco patrně nebylo úplně v pořádku.
Lewis Hamilton se v problematických klimatických podmínkách raději držel zpátky
V mnohem lepším světle se ukázal Bottas po přezutí na střední pneumatiky, kdy se zlepšil až na 1:05,41. Ani on, ani Hamilton se však nevyvarovali drobnějších výletů mimo trať. Tímto neduhem ostatně trpěla naprostá většina pole.
Ještě hůře dopadl Verstappen. V desáté zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a roztočil se. Poměrně tvrdě se pak opřel do bariéry. Minimálně zadní závěs kola odešel do věčných lovišť. Nizozemec se pěšky vydal ke svým a ostatní si dali nucenou pauzu, protože trénink byl zastaven.
Po sedmi minutách se pokračovalo, jenže jen na chvilku. Tentokrát s tím praštil Bottas! Pro změnu v šesté zatáčce, v níž přeletěl zpomalovací zónu a zastavil se až o zeď. Úplně zdemoloval příď mercedesu, sám na první pohled vyvázl nezraněn. Přitom byl podle neoficiálních propočtů v okamžiku nárazu vystaven přetížení 25 G.
Tentokrát se nejezdilo bezmála deset minut a týmy se ocitaly v časové tísni. Hodina tréninku byla pryč a ještě nedošlo ani na simulaci kvalifikace, ani na dlouhé úseky.
Téměř se naplnilo pořekadlo do třetice všeho zlého. Ven vyletěl totiž také Vettel. Měl štěstí, „jenom“ si v kačírku zničil gumy a odbelhal se k mechanikům.
Leclerc na měkkých pneumatikách zaznamenal 1:05,08. Mnoho těch, kteří by ho mohli ohrozit, už v akceschopném stavu nezůstávalo. Ti zbylí nehodlali riskovat. Christian Horner potvrdil podezření, že za nezvykle vysokým počtem průšvihů je silný a hlavně točící se vítr. Jako pravděpodobnou příčinu Bottasova výpadku ho označil také Toto Wolff. Vyjádřil současně naději, že převodovka přestála ránu bez úhony.
Zkrácené „longruny“ nabídly snad jen srovnání Vettela a Hamiltona na tvrdých gumách, s mírnou převahou pilota Mercedesu.
Ani v závěrečné fázi neprobíhalo vše hladce. Do potíží se na stejném místě jako Bottas dostal Sainz. Leclerc a Giovinazzi se vinou Italovy nepozornosti málem srazili. Všichni byli proto rádi, když ručička na oficiální časomíře ukázala půl pátou a páteční program pro F1 skončil.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:05,086 | 37 | |
| 2. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:05,417 | + 0.331 | 12 |
| 3. | Pierre Gasly |
Red Bull |
Honda | 1:05,487 | + 0.401 | 33 |
| 4. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:05,529 | + 0.443 | 43 |
| 5. | Carlos Sainz |
McLaren |
Renault | 1:05,545 | + 0.459 | 44 |
| 6. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:05,701 | + 0.615 | 38 |
| 7. | Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:05,728 | + 0.642 | 37 |
| 8. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:05,871 | + 0.785 | 34 |
| 9. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 1:05,879 | + 0.793 | 13 |
| 10. | Lando Norris |
McLaren |
Renault | 1:05,952 | + 0.866 | 48 |
| 11. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:05,960 | + 0.874 | 41 |
| 12. | Sergio Pérez |
Racing Point |
Mercedes | 1:05,964 | + 0.878 | 43 |
| 13. | Alexander Albon |
Toro Rosso |
Honda | 1:06,064 | + 0.978 | 46 |
| 14. | Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:06,119 | + 1.033 | 37 |
| 15. | Daniil Kvjat |
Toro Rosso |
Honda | 1:06,148 | + 1.062 | 38 |
| 16. | Nico Hülkenberg |
Renault |
Renault | 1:06,249 | + 1.163 | 27 |
| 17. | Daniel Ricciardo |
Renault |
Renault | 1:06,418 | + 1.332 | 30 |
| 18. | Lance Stroll |
Racing Point |
Mercedes | 1:06,829 | + 1.743 | 40 |
| 19. | George Russell |
Williams |
Mercedes | 1:07,217 | + 2.131 | 27 |
| 20. | Robert Kubica |
Williams |
Mercedes | 1:08,508 | + 3.422 | 38 |

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

28.06. 2019
Charles Leclerc
Ferrari
Valtteri Bottas
Mercedes
Pierre Gasly
Red Bull
Lewis Hamilton
Carlos Sainz
McLaren
Haas
Alfa Romeo
Sebastian Vettel
Max Verstappen
Kevin Magnussen
Sergio Pérez
Racing Point
Alexander Albon
Toro Rosso
Antonio Giovinazzi
Daniil Kvjat
Renault
Daniel Ricciardo
Lance Stroll
Williams
Robert Kubica