Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Jak často se budou mercedesy přehřívat?

Jak často se budou mercedesy přehřívat?

Rakousko nemuselo být jednorázovým selháním

Minulý týden byla přerušena dlouhá vítězná šňůra Mercedesu a dalo by se říci, že tak neučinili ani tak jeho soupeři, jako spíše letní horka.

"V podstatě můžeme říci, že vůz nemá dostatečně velké chladiče," řekl Andrew Shovlin, traťový šéf inženýringu, o dosud nevídaných problémech vozu W10. "Chlazení není tak účinné, jak jsme se domnívali. Byli jsme příliš optimističtí. Teď to pro nás znamená, že stejná věc nás bude trápit všude tam, kde bude teplo. Budeme muset dbát na to, abychom pohonnou jednotku udrželi na teplotě, která ji nepoškodí."

V Silverstone asi tak horko nebude, ale problém by se mohl vrátit v Německu a v Maďarsku, byť to jsou pomalejší okruhy, kde by bylo ubírání z výkonu motoru méně bolestivé. Teprve po letní přestávce následují Spa a Monza a po Soči tropický Singapur, do té doby ale mohou být stříbrné šípy lépe připravené. Jednoduché krátkodobé řešení, zdá se, neexistuje.

"Chlazení se dá zlepšovat otevíráním karoserie. V Rakousku bylo 35°C a to nás dohnalo až na hranici toho, co ještě dokážeme zvládnout přidáváním otvorů v karoserii. Už jsme otestovali náš limit. Dále jsou již možnosti omezené," připustil Shovlin.

Jak již jezdci uvedli, na Red Bull Ringu v některých kolech odjeli na rovinkách až 400 metrů bez nohy na plynovém nebo brzdovém pedálu, čímž ztráceli hodně času. Navíc motor ani nemohl pracovat v běžném závodním režimu.

"Pracujeme na řešeních. Začali jsme už před Rakouskem. Chceme se s tím nějak poprat, ale kořeny problému jsou v samotných základech konstrukce. Tlačili jsme na co nejštíhlejší křivky a výsledkem je obecně nedostatečné chlazen," vysvětlil Shovlin.

Že VC Rakouska dohnala Mercedes W10 na hranici jeho možností, potvrdil i šéf týmu Toto Wolff.

"Dalším krokem by už bylo kompletní odstranění karoserie. To ale ve skutečnosti nemůžeme udělat, sponzorům by se to nelíbilo," zažertoval po prohře.