Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Grosjean se rozloučí s australským nastavením

Grosjean se rozloučí s australským nastavením

Ale možná se k němu zase vrátí

Haas budí již delší dobu pozornost svým přístupem k nastavení vozů. Ten, do něhož usedá Romain Grosjean, totiž stále používá počáteční, tedy z VC Austrálie.

Americký tým upadl do značných technických problémů a zmíněný postup je možné označit jako z nouze ctnost. Francouz však s ním byl mnohdy úspěšnější než jeho kolega Kevin Magnussen s vylepšenou verzí.

Experiment ovšem nyní končí, alespoň pro nejbližší dva podniky. Na vysokorychlostních tratích ve Spa-Francorchampsu a v Monze by totiž varianta z Melbourne nefungovala. „Ještě jsme nepřijali konečné rozhodnutí, ale s největší pravděpodobností budou všechna křídla upravena na menší přítlak,“ prozradil Grosjean.

Současně nevyloučil, že se v Singapuru vrátí k původní podobě: „Byli bychom ale mnohem raději, kdybychom našli řešení pro současnou specifikaci. Když nastane dobrý den a my trefíme správné okno pro pneumatiky, je definitivně lepší. Potřebujeme ho jen ještě důkladněji otestovat.“

I Romain Grosjean ví, že kámen úrazu spočívá v pneumatikách

A především přijít na to, proč se do něj vkládaná očekávání nenaplňují. „Provedli jsme srovnávací zkoušky, abychom situaci lépe pochopili. Půjdeme s ním znovu do aerodynamického tunelu. Máme na to, abychom, s troškou nezbytného štěstí, na to přišli. Takovéto zkušenosti nám pomáhají dále růst,“ uvedl Grosjean.

Je třeba přijít na správný mechanismus koexistence vozu a pneumatik,“ zdůraznil šéf Haasu Günther Steiner. „Gumy určují, jak bude účinná aerodynamika a v tom zatím tápeme. Chceme se s tím vypořádat co nejdříve, jinak by se problém mohl přenést i do auta pro rok 2020. Hlavně nesmíme propadnout panice, ta k ničemu nevede.