Novinky

  • 22.09.2019 Good Kvalifikaci na závod IndyCar v Laguně Seca vyhrál Colton Herta (Harding Steinbrenner)

  • 21.09.2019 Good Pole position pro VC Singapuru si vyjel Charles Leclerc (Ferrari)

  • 21.09.2019 Good Vítězem závěrečného tréninku na VC Singapuru se stal Charles Leclerc (Ferrari)

Facebook Instagram

Bezradní stevardi rozdali důtky

Bezradní stevardi rozdali důtky

Našli tři největší viníky, žádají o pomoc FIA

Stevardi Velké ceny Itálie pokárali tři vybrané jezdce, kteří podle nich nesou největší díl viny za, řekněme, zvláštní závěr včerejší kvalifikace.

Na dlouhých rovinkách v Monze vždy bylo výhodné držet se blízko za jiným vozem, hlavně v jednom měřeném kole kvalifikace, v závodě už jezdci musí kalkulovat s pneumatikami, přehříváním a tak podobně. Také vždycky platilo, že pro vozy se silnější aerodynamikou je jízda v takovém aerodynamickém vaku za jiným vozem ještě výhodnější než pro aerodynamicky slabší, užší vozy, jaké jezdily například v roce 2014. Letos se aerodynamický odpor vozů ještě zvýšil, přitom již v roce 2017 se měnila technická pravidla tak, aby vozy byly širší a lépe držely na trati. Včera tedy tak trochu došlo k nevyhnutelnému, když v samém závěru kvalifikace žádný z devíti jezdců nechtěl jet první, bez naděje na aerodynamický vak.

Přestože každý jezdec a každý tým měl možnost vyrazit na trať dříve, nebo v posledních dvou minutách času více spěchat, stevardi vybrali tři piloty, které potrestali pokáráním za to, že nejvíce porušili pravidlo zakazující "zbytečně pomalou jízdu" v kole před nebo po kvalifikačním pokusu. Vybraní byli Nico Hülkenberg, Carlos Sainz a Lance Stroll. Shodou okolností (nebo ne?) je to pro všechny tři první důtka v této sezoně, takže nenásleduje žádný tvrdý postih. Jedná se o tři jezdce ze tří různých týmů, ani jednoho špičkového.

V rozhodnutí se také píše, že stevardi žádají FIA, aby nějak zabránila opakování "tohoto typu situace".

Komentáře ke článku