Novinky

  • 19.01.2020 Good Exmistr světa Jenson Button z Velké Británie slaví 40. narozeniny

  • 19.01.2020 Neutral Petr Ptáček skončil v dalších dvou závodech Toyota Racing Series v Cromwellu 6. a 8.

  • 18.01.2020 Good Maximilian Günther (BMW) vyhrál závod formule E v Santiagu de Chile

Facebook Instagram

McLaren bude pro Mercedes jen zákazníkem

McLaren bude pro Mercedes jen zákazníkem

Budoucnost továrního týmu prý není ohrožena

Proč Mercedes změnil názor a přijal McLaren za svého zákazníka? Přitom v roce 2017, kdy se tento tým rozešel s Hondou, ho nechtěl na trati se svými motory jako konkurenci vlastní tovární stáje. Jak se obejde pravidlo, že každý motorář může zásobovat pouze tři týmy, pokud nedostane výjimku, a Mercedes má teď na rok 2021 kromě svého týmu už Williams a McLaren a nemluví se o odmítnutí Racing Pointu? Média začínají automobilku Daimler podezřívat, že svůj tým chce z F1 stáhnout dříve, než v roce 2021 vypukne nová éra, začne se více šetřit a jinak se rozdělí příjmy.

"Díky minulosti můžeme navázat na silné vztahy, ale pro nás je důležité ujasnit si, že teď máme tovární tým a tohle (s McLarenem) je dodavatelsko-zákaznický vztah, ne začátek tovární podpory," řekl Toto Wolff, jenž je šéfem i minoritním spoluvlastníkem týmu Mercedes AMG Petronas. "My momentálně pouze směřujeme k pochopení toho, jaká bude budoucnost F1, jak se změní. Preferujeme možnost pokračovat jako tovární tým."

Tým v Brackley (bývalá Honda/BAR/Tyrrell) a motorové centrum v Brixwothu (bývalý Ilmor) jsou ale dvěma oddělenými dceřinými společnostmi Daimleru a jeden by teoreticky mohl fungovat bez druhého.

"Už dlouho jsme velmi silným dodavatelem motorů a máme úspěšný tovární tým. Obojí má hodnotu jako součást celku, i každé samostatně. Aby se předešlo nedorozumění, tímto neříkám, že můžeme zůstat jako dodavatel motorů a ne jako tovární tým. To jsem neřekl. Tovární tým nám dělá radost," dodal Wolff.

Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown mezitím vysvětlil, že rozhodnutí odejít od Renaultu a jednat s Mercedesem padlo na základě požadavku nového šéfa týmu.

"Řídící struktura pode mnou je již hotová a náš tým F1 nyní vede Andreas Seidl," prohlásil. "Když k nám zamířil, zeptal jsem se ho, co budeme potřebovat k návratu mezi špičku. Rychle přišel s pár věcmi, jako například s postavením vlastního aerodynamického tunelu, o kterém už víte. I toto bylo jeho rozhodnutí. Samozřejmě, muselo to odsouhlasit vedení skupiny, ale přišlo to od Andrease."

Komentáře ke článku