Novinky

  • 29.10.2020 Neutral Alfa Romeo prodloužila spolupráci se Sauberem ve F1 také na rok 2021

  • 29.10.2020 Bad Závod F1 v Imole se uskuteční bez účasti diváků

  • 28.10.2020 Good Roman Staněk vyhrál první den testů FIA F3 v Jerezu

Facebook Instagram

Souboj týmových kolegů – Räikkönen versus Giovinazzi

Souboj týmových kolegů – Räikkönen versus Giovinazzi

Ital musí být rád, že dostane ještě jednu šanci

Loni dal tým Alfa Romeo šanci mladému Charlesu Leclerkovi a ten ji využil tak, že Marcuse Ericssona roznesl na kopytech. Leclerc povýšil do Ferrari, Ericsson si musel najít práci někde jinde. Stáj tak do letošního roku vykročila s novou jezdeckou dvojicí. Se jménem a podporou Alfy Romeo se podařilo získat zkušeného Kimiho Räikkönena a Ferrari k němu poslalo téměř nováčka Antonia Giovinazziho, který předtím dva roky jezdil hlavně v simulátoru. To bylo vidět hlavně na začátku sezony.

Räikkönen zbavený tlaku ve špičkovém týmu se na začátku roku jakoby vrátil do dob závodění za Lotus, jen ta pódiová umístění chyběla. Že rychlost na jedno kolo už nějaký čas není jeho nejsilnější stránkou, ukazuje srovnání kvalifikačních výsledků. Giovinazzi, hlavně v druhé polovině roku, ukázal, že v tomto za mistrem světa z roku 2007 nezaostává.

Fin své zkušenosti zúročil v prvních čtyřech závodech sezony. Z každého si odnesl body a díky tomu se zdálo, že Alfa Romeo letos bude bojovat s Renaultem a McLarenem. Vývoj vozu však nešel podle očekávání, a když se situace ve středu pole vykrystalizovala, Alfa se zařadila k slabším týmům. Na to doplatil zejména Giovinazzi, jenž měl druhou polovinu roku jednoznačně lepší než první, ale na body to většinou nestačilo. Téměř vždy byl v cíli až za týmovým kolegou, což by měl příští rok určitě zlepšit, pokud chce Leclerka následovat do Ferrari.

Jednoznačně nejlepší výsledek tým zaznamenal v Brazílii, kde Räikkönen obsadil čtvrté a Giovinazzi páté místo.

  Kimi Räikkönen Antonio Giovinazzi
lepší umístění v kvalifikaci 10 9
kola před týmovým kolegou 882 305
lepší umístění v cíli závodu 16 2
body 43 14

Komentáře ke článku