Novinky

  • 20.09.2020 Neutral Po 16 hodinách jsou nadále v čele 24 hodin Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral I po šesti hodinách vedou ve 24 hodinách Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral Toyota trojice Buemi /Nakadžima /Hartley vedla po dvou hodinách závod 24 hodin Le Mans

Facebook Instagram

Mercedes přišel o šéfa motorů

Mercedes přišel o šéfa motorů

Cowell odchází za novou výzvou

Zatímco čekáme na zprávu ohledně setrvání Tota Wolffa na místě šéfa týmu Mercedes, jako blesk z čistého nebe nás překvapilo oznámení o odchodu šéfa výroby motorů. Andy Cowell svou kancelář opustí již příští měsíc.

Mercedes vlastnil továrnu na motory v Brixworthu a dodával je týmům F1 dříve, než založil tovární stáj. I tento rok kromě sebe dodává motory týmům Racing Point a Williams a od příštího roku se na seznam vrátí McLaren. Motoráři tak mají v rámci účasti Mercedesu ve F1 značnou nezávislost na továrním týmu. Značný byl i jejich podíl na vzniku dominance Mercedesu v roce 2014. Konkurence tehdy více obdivovala motor Mercedesu než zbytek vozu. A právě od roku 2014 je šéfem Mercedes-AMG High Performance Powertrain (HPP) Andy Cowell. V továrně však pracuje již 16 let.

"To, jak Andy vedl tým v HPP, bylo klíčovým faktorem našich úspěchů," řekl Wolff v rámci oficiálního rozloučení s Cowellem. "Jsem si jistý, že bude úspěšný i v další výzvě, kterou se rozhodl přijmout. Naší filozofii vždycky bylo, že vítězný tým je dynamická organizace a že změna je přirozenou součástí vývoje každé společnosti."

Wolff toho řekl více, ale přesto jsme se od něj nedozvěděli, kam a proč přesně Cowell odchází. Můžeme pouze konstatovat, že tohle je vhodná chvíle, jelikož F1 v reakci na hospodářskou krizi odsouhlasila omezení vývoje motorů, které bude pomalu směřovat až k jejich úplnému zmrazení před rokem 2024. Nová generace pohonných jednotek, jejíž podoba ještě není známa, je naplánována až na rok 2026. Motoráře tak čeká méně zajímavé období.

Že nejde o unáhlené rozhodnutí, dokazuje fakt, že Wolff s Cowellem měli čas vybrat nové vedení HPP. Hywel Thomas bude generálním ředitelem, Richard Stevens provozním a Ronald Ballhaus dostal místo finančního a IT šéfa.

HPP má teď tři velké projekty. Vyvíjí a vyrábí pohonné jednotky pro F1, plně elektrické pro formuli E a hybrid pro hypersport Mercedes-AMG One s udávaným maximálním výkonem 1231 koňských sil.

Cowell odchází za neznámou výzvou. Foto: Mercedes

Zdroj: FORMULE.CZ

Komentáře ke článku