Novinky

  • 21.09.2020 Good Brit Kenneth McAlpine, účastník sedmi velkých cen, slaví 100. narozeniny

  • 21.09.2020 Neutral Na VC Eifelu na Nürburgringu bude umožněn vstup až 20 000 diváků

  • 20.09.2020 Good Posádka Buemi - Nakadžima - Hartley (Toyota) vyhrála letošních 24 hodin Le Mans

Facebook Instagram

Mercedes nepodepíše novou Concordskou dohodu včas

Mercedes nepodepíše novou Concordskou dohodu včas

Wolff není spokojen s tím, co Liberty nabízí

Tým Mercedes není spokojen s Concordskou dohodou, jak ji Liberty Media položila na stůl, a nepodepíše ji do 12. srpna. To je datum, které formule 1 stanovila jako šibeniční. Zdá se, že Mercedes v posledních jednáních tahal za kratší konec a nyní jeho šéf Toto Wolff vyhodnotil, že ustoupil až příliš.

"My, Mercedes, jsme dali jasně najevo, že budeme souhlasit s rovnoměrnějším dělením společných příjmů F1," připomíná Wolff. "Souhlasili jsme s novým modelem odměňování za dosažené úspěchy. Mohu říct, že jsme největší obětí, protože my přijdeme o nejvíce peněz. Ferrari bude nadále dostávat peníze bokem a Red Bullu bude snížení kompenzovat vyšší příjem týmu AlphaTauri. Takže my utrpíme nejvíce.

Vidím to tak, že Mercedes byl v posledních letech pro F1 důležitý. Kromě toho, jak konkurenceschopní jsme byli na trati, máme i jezdce, který globálně nejvíce zvedá popularitu tohoto sportu. Máme pocit, že během jednání s námi nebylo zacházeno tak, jak mělo být. Máme ještě několik otevřených věcí v oblastech pravidel, obchodu i sportu. Necítíme se tedy být připraveni podepsat novou Concordskou dohodu."

Mercedes od roku 2014 vyhrál vše, co se dalo, a nezdá se, že by tento rok měl být jiný. V historických tabulkách přesprintoval Red Bull a z hlediska počtu vítězství, umístění na stupních vítězů a pole positions je už před Lotusem. Letos může vyrovnat jeho sedm Pohárů konstruktérů a předčit ho v počtu mistrovských titulů, což z něj udělá čtvrtý nejúspěšnější tým v historii F1.

Wolff by možná chtěl pro svůj tým alespoň část z toho, co dostává Ferrari. To si zachová právo veta, jakož i desítky milionů dolarů ročně, které budou vypláceny mimo systém odměňování ostatních týmů. Jenže vítězící tým je vždy i tím, kterému jdou ostatní po krku. Pryč je politická aliance s Ferrari, kterou v minulosti tak často kritizoval Bernie Ecclestone. Ferrari spolu s týmy McLaren a Williams, což jsou tři historicky nejúspěšnější účastníci, deklarovalo, že jsou připraveni dohodu podepsat v současné podobě.

"Myslím, že je to už jen otázkou pár dní. Jak to já vidím, všichni podepíšou," tvrdí Christian Horner, šéf týmu Red Bull, ke kterému samozřejmě můžeme přičíst i AlphaTauri.

Nejlepší tým posledních let má od jednacího stolu odejít s prázdnýma rukama? Foto: Mercedes

Pamatujeme si, že Mercedes byl mezi posledními i při podepisování aktuální končící Concordské dohody. Nebylo to pro něj výhodné. Na rozdíl od Ferrari a Red Bullu, dvou tehdy nejúspěšnějších týmů, které se dokázaly spojit, nedostal žádné peníze stranou. Ledy ve vztahu k Ecclestoneovi údajně prolomil až příchod Nikiho Laudy do týmu.

Do smlouvy Mercedesu s F1 se nakonec dostala klauzule, podle níž bude dostávat přibližně tolik co Red Bull, ale až po získání druhého Poháru konstruktérů. Vlastníci F1 na tom ale nakonec prodělali, protože hned po podpisu dohody Concorde v roce 2013 začala éra dominance trojcípé hvězdy.

Zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: Mercedes

Komentáře ke článku