Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Power vyhrál, Newgarden se přiblížil Dixonovi

Power vyhrál, Newgarden se přiblížil Dixonovi

IndyCar Harvest GP – 2. závod

Dominantní výkon předvedl v sobotu v Indianapolisu Power. Australan po zisku pole position vyhrál stylem start – cíl. Vedl všech 75 kol, rozhodně to ale nebyla pohodlná sobotní vyjížďka. Power se musel bránit tlaku dotírajícího Herty, který nakonec skončil na druhém místě. Newgarden dojel čtvrtý a náskok Dixona v čele šampionátu snížil na 32 bodů.

Power do závodu výborně odstartoval a svým soupeřům hned poodskočil. Herta měl plné ruce práce, aby udržel druhé místo před Rossim, následovali O´Ward a Palou. Dixon přečkal start a souboje v hloubi pole, když na něj tlačil hlavně vítěz pátečního pole position VeeKay.

Oba piloti bojující o titul se pak potkali na dráze, když jezdili na 11. a 12. místě. Problémy měl Hunter-Reay, který jezdil na tvrdé sadě pneumatik. Ve 3. kole jej předjel Andretti a hned na to i Newgarden, oba na měkké sadě pneumatik.

Před Hunter-Reaye se pak dostal i Dixon, který měl také tvrdou sadu pneumatik. Neobešlo se to ale bez kontaktu a následného poškození Dixonova vozu. Tým byl přesvědčený, že to na výkon lídra šampionátu nemá příliš velký vliv. Na rozdíl od Newgardena ale Dixon polem nepostupoval. Ale ani se nepropadal, hlavně však proto, že za zády měl stájového kolegu Rosenqvista, který, ač zřejmě rychlejší, se před něj nesnažil dostat.

Dixon v průběhu závodu v Indianapolisu. Na levé straně vozu je patrné poškození ze souboje s Hunter-Reayem. Foto: IndyCar

Kolem 10. kola začaly zastávky v boxech. Power vedl zhruba se vteřinovým náskokem, hned za Hertou byl Rossi, O´Ward ztrácel tři vteřiny, Palou přes čtyři, Harvey necelých pět a Newgarden osm a půl. Kolem 20. kola ale začal Power Hertovi ujíždět, na což reagoval Rossi tím, že se před stájového kolegu snažil dostat, aby neztratil kontakt s lídrem závodu.

Ve 26. kole zamířili Rossi, O´Ward, Newgarden a další piloti včetně Dixona do boxů. Power a Herta zůstali na dráze ještě o kolo déle. Herta se pak vrátil těsně před Rossim, který jej na protilehlé rovince předjel.

V dalším kole skončili Rosenqvist a Kimball po vzájemném souboji na trávě, pokračovali ale dál a na trať nemusel zpomalovací vůz. Dixon ale přišel o parťáka, který mu kryl záda.

Protože závod byl o 10 kol kratší než ten páteční, rozhodla se drtivá většina pilotů absolvovat jej na dvě zastávky v boxech. To ale vyžadovalo šetřit palivo, proto bylo sobotní klání mnohem chudší na předjetí než páteční závod, v němž jsme jich viděli na dráze 247!

Výjimkou byli Castroneves a Hunter-Reay, kteří zastavili poprvé v 10. kole, proto museli do boxů celkem třikrát. Pagenaud se po startu z 19. místa dostal do první desítky a jako první z jezdců z ní v 50. kole zamířil podruhé k mechanikům. Newgarden, Harvey a Rahal stavěli v dalším kole, Power o kolo později, společně s Hertou a O´Wardem.

Po pit stopech Newgarden zdolal O´Warda a posunul se už do první pětky. Virtuálně pak na čtvrté místo, protože před ním jedoucího Hunter-Reaye čekala ještě jedna zastávka u mechaniků, která také v 55. kole přišla.

Newgarden se dostal do první pětky a snížil Dixonův náskok na 32 bodů. Foto: IndyCar

Power se zasekl za Andrettim, kterého nezvládal předjet o kolo. Dotáhli se tak na něj Rossi a Herta, kterému se v 1. zatáčce podařilo zdolat stájového kolegu a posunout se na 2. místo. V závěru ale Herta nenašel recept na Powera a musel se spokojit se stříbrnou příčkou. Na druhou stranu, poprvé v kariéře skončil na stupních vítězů na jiné než vítězné příčce.

Newgarden měl v závěru závodu plné ruce práce s dotírajícím O´Wardem, udržel jej ale za sebou a skončil těsně pod stupni vítězů. Za Mexičanem následovali Harvey, Rahal a Dixon, kterému patřila osmá příčka.

Sezona pokračuje 25. října na městském okruhu v St.Petersburgu, kam budou opět moci i diváci (v Indianapolisu jich mohlo být 10 tisíc). Finálový závod rozhodne o tom, jestli Dixon získá šestý nebo Newgarden třetí titul.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Will Power Team Penske Chevrolet 1:32:08,5228 75 50+4
2. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda + 0,8932 75 40+1
3. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda + 6,1900 75 35
4. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 9,5889 75 32
5. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet + 10,0770 75 30
6. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda + 17,9886 75 28
7. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 18,5055 75 26
8. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 20,5209 75 24
9. Álex Palou Dale Coyne Racing Honda + 23,2356 75 22
10. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet + 35,4374 75 20
11. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda + 39,4429 75 19
12. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda + 40,2812 75 18
13. James Hinchcliffe Andretti Autosport Honda + 52,7124 75 17
14. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda + 52,9907 75 16
15. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda + 54,5865 75 15
16. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda + 55,3748 75 14
17. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet + 59,7606 75 13
18. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 1:10,9683 75 12
19. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet + 1:11,4686 75 11
20. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet - 1 kolo 74 10
21. Helio Castroneves Arrow McLaren SP Chevrolet - 1 kolo 74 9
22. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda - 1 kolo 74 8
23. Charlie Kimball A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo 74 7
24. Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet - 1 kolo 74 6
25. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 2 kola 73 5

Pořadí IndyCar Series - 2020

p. Jezdec vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka
1. Scott Dixon 502 53 51 51 18 40 31 91 51 30 20 20 22 24  
2. Josef Newgarden 470 37 27 20 22 31 54 60 18 51 40 24 54 32  
3. Colton Herta 402 26 32 30 31 11 11 49 32 29 23 54 33 41  
4. Will Power 388 17 14 41 20 9 41 33 15 36 54 26 28 54  
5. Patricio O´Ward 376 18 24 24 44 33 19 56 38 41 19 22 8 30  
6. Graham Rahal 354 13 41 27 7 18 36 72 12 10 32 33 27 26  
7. Takuma Sató 328 3 20 22 24 21 9 108 41 26 13 13 12 16  
8. Simon Pagenaud 311 40 35 18 17 53 32 17 11 14 12 28 14 20  
9. Alexander Rossi 305 15 5 11 35 28 24 12 8 16 36 40 40 35  
10. Felix Rosenqvist 294 10 15 12 51 17 15 37 25 26 28 8 31 19  
11. R. Hunter-Reay 285 24 17 32 8 14 9 45 26 19 31 35 11 14  
12. Santino Ferrucci 283 9 22 28 28 17 12 65 15 20 16 17 16 18  
13. Jack Harvey 277 14 14 8 13 26 26 44 19 17 26 18 24 28  
14. Rinus VeeKay 274 8 30 16 17 11 13 26 28 32 24 19 37 13  
15. Marcus Ericsson 265 11 29 21 32 22 22 10 30 7 15 31 20 15  
16. Conor Daly 224 28 18 9 12 26 18 10 20 24 17 14 18 10  
17. Álex Palou 220 7 11 35 26 19 16 13 15 18 18 7 13 22  
18. Charlie Kimball 194 19 12 19 20 13 14 24 17 12 9 11 17 7  
19. Oliver Askew 181 22 5 15 9 35 29 11 16 13 11 15 - -  
20. Zach Veach 166 33 17 14 14 7 10 31 9 8 10 13 - -  
21. Marco Andretti 166 16 8 8 11 8 20 43 7 15 7 10 5 8  
22. Max Chilton 126 - 11 13 15 - - 26 - - 14 17 19 11  
23. James Hinchcliffe 121 12 19 - - - - 57 - - - - 16 17  
24. Tony Kanaan 106 20 - - - 12 19 22 22 11 - - - -  
25. Ed Carpenter 81 30 - - - 15 7 10 10 9 - - - -  
26. Danton Kellett 67 - 9 10 10 - - 10 - - 8 9 6 5  
27. Helio Castroneves 57 - - - - - - 38 - - - - 10 9  
28. Sage Karam 32 - 7 - - - - 12 - - - - 7 6  
29. JR Hildebrand 28 - - - - - - 28 - - - - - -  
30. Sébastien Bourdais 21 - - - - - - - - - - - 9 12  
31. Fernando Alonso 18 - - - - - - 18 - - - - - -  
32. Spencer Pigot 17 - 7 - - - - 10 - - - - - -  
33. Ben Hanley 14 - - - - - - 14 - - - - - -  
34. James Davison 10 - - - - - - 10 - - - - - -  

Zdroj: původní reportáž redakce, uvodní foto: IndyCar