Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Racing Point obhajuje Pérezovu strategii

Racing Point obhajuje Pérezovu strategii

Logické vysvětlení existuje

Tak ještě jednou o tom, jak Sergio Pérez přišel o téměř jisté třetí místo ve Velké ceně Emilie-Romagni. Jezdec se po zastávce v boxech za safety carem dostal do cíle až na šestém místě. Měl výborný a dlouhý první stint na středně tvrdých pneumatikách, takže výjezd bezpečnostního vozidla ho na trati zastihl s tvrdými pneumatikami, které byly novější než u soupeřů. Navíc v Imole se velmi těžko předjíždí. Druhou zastávku si po závodu nedokázal vysvětlit ani samotný jezdec a někdo si už mohl myslet, že tým již přeje stupně vítězů pouze Lanci Strollovi, nikoli jeho odcházejícímu kolegovi. Zdánlivě nesmyslné rozhodnutí týmu se vysvětlil Andrew Green.

"Závod nám fantasticky vycházel. Než vyjel safety car, Checo se díky skvělé rychlosti dostal na čtvrté místo," uvedl technický ředitel Racing Pointu. "Díky delšímu stintu na středně tvrdých pneumatikách se dostal před peloton. Jezdil opravdu skvěle, vůz byl rychlý, vše vypadalo velmi dobře. A to nejhorší, co mohlo přijít, byl výjezd safety caru.

Museli jsme udělat těžké rozhodnutí. Byli jsme na tvrdých pneumatikách a vůz byl nastaven, velmi specificky, na dlouhé stinty. Celý závod nás znepokojovala otázka, co uděláme, pokud vyjede bezpečnostní vozidlo. Restart na tvrdých pneumatikách by pro nás nejspíš nedopadl dobře. Takže nejbezpečnější rozhodnutí, v té chvíli podle nás nejlepší, bylo přezout ho na měkké pneumatiky.

Očekávali jsme, že tak učiní více jezdců, jenže tyto věci závisí i na nastavení vozu. Ukázalo se, proč jsme měli tak dobrou závodní rychlost. Vůz jsme nastavili tak, aby co nejméně namáhal pneumatiky a abychom neměli problém s jejich přehříváním. Předem jsme věděli, že pokud vyjede safety car, způsobí nám problémy."

Safety car Péreze zastihl na skvělé pozici, ale na nesprávných pneumatikách. Foto: Racing Point

Málo agresivní nastavení vozu může být také odpovědí na otázku, proč ani jeden z jezdců Racing Pointu v sobotu nepostoupil do finálové části kvalifikace.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Racing Point