Novinky

  • 18.06.2021 Good Max Verstappen (Red Bull) byl nejrychlejší ve 2. tréninku na VC Francie

  • 18.06.2021 Good Valtteri Bottas (Mercedes) vyhrál úvodní trénink na VC Francie F1

  • 17.06.2021 Bad Grosjeanův rozlučkový test byl odložen z důvodu omezení cestování z USA do Francie.

Facebook Instagram

Martins byl nejrychlejší i ve čtvrtek

Martins byl nejrychlejší i ve čtvrtek

Předsezonní testy FIA F3 v Barceloně – 2.den

V Barceloně ve čtvrtek vyvrcholily závěrečné předsezonní testy FIA F3. Na programu opět byly dvě tříhodinové části – dopolední a odpolední. Všem třiceti závodníkům se podařilo zajet nejrychlejší čas dopoledne. Odpoledne se již piloti soustředili na sběr dat a na delší jízdy.

Stejně jako ve středu obsadil první místo Victor Martins. Pilota MP Motorsportu, který je zároveň juniorem Alpine, doplnili v nejlepší trojici Alexander Smoljar a Jack Doohan. Zatímco Smoljar skončil druhý, Doohan obsadil třetí příčku.

Nejpilnějším jezdcem dne se stal osmý Frederik Vesti, který odkroužil celkem 106 kol. Calan Williams byl odpoledne nejrychlejším ze všech. Celkově obsadil čtrnáctou příčku. Český pilot Roman Staněk zajel dvacátý první nejrychlejší čas dne.

Odpoledne byl nejrychlejší Calan Williams. Foto: FIA F3

 

Během dne došlo k celkem pěti přerušením. Dopoledne byly vyvěšeny celkem tři červené vlajky. Postarali se o ně Staněk, Matteo Nannini a Juan Manuel Correa. Všichni tři zastavili na trati. Odpoledne se přerušovalo nejprve kvůli Tijmenu van der Helmovi. Druhá odpolední červená vlajka přišla poté, co na trati zastavili v krátké době po sobě Vesti a Dennis Hauger. Problémy měl i Kaylen Frederick, který na trati zastavil v samotném závěru.

Frederik Vesti sice odjel nejvíce kol ze všech, jednou se ale kvůli němu i přerušovalo. Foto: ART Grand Prix

 

V Barceloně se uskuteční také první podnik letošní sezony FIA F3. Pojede se zde 7.-9. května. Startovní listina ale stále není kompletní. Dvě volná místa zbývají v sestavě Charouz Racing Systemu, kde zatím není jasné, kdo doplní Reshada de Geruse. Při předsezonních testech na Red Bull Ringu a v Barceloně pro tým kromě De Geruse testovali Michail Bělov a Logan Sargeant. Spekuluje se, že by Bělov, který za tým závodil již v posledních třech podnicích loňské sezony, mohl u stáje pokračovat. U třetího muže loňské sezony Sargeanta se ale setrvání příliš pravděpodobně nejeví.

Pořadí Jezdec Tým Země Čas Počet kol
1. Victor Martins MP Motorsport Francie 1:31,636 84
2. Alexander Smoljar ART Grand Prix Rusko 1:31,768 101
3. Jack Doohan Trident Austrálie 1:31,803 78
4. Logan Sargeant Charouz Racing System USA 1:31,806 81
5. Clément Novalak Trident Francie 1:31,876 95
6. Matteo Nannini HWA Racelab Itálie 1:31,889 63
7. Ajumu Iwasa Hitech Grand Prix Japonsko 1:31,919 82
8. Frederik Vesti ART Grand Prix Dánsko 1:31,933 106
9. Dennis Hauger Prema Racing Norsko 1:31,999 87
10. Juan Manuel Correa ART Grand Prix USA 1:32,011 56
11. Jak Crawford Hitech Grand Prix USA 1:32,029 88
12. Caio Collet MP Motorsport Brazílie 1:32,088 98
13. Oliver Rasmussen HWA Racelab Dánsko 1:32,160 74
14. Calan Williams Jenzer Motorsport Austrálie 1:32,197 66
15. Pierre-Louis Chovet Jenzer Motorsport Francie 1:32,232 75
16. Jonny Edgar Carlin Buzz Racing Velká Británie 1:32,309 71
17. Oliver Caldwell Prema Racing Velká Británie 1:32,331 85
18. Kaylen Frederick Carlin Buzz Racing USA 1:32,354 68
19. David Schumacher Trident Německo 1:32,396 89
20. Michail Bělov Charouz Racing System Rusko 1:32,411 86
21. Roman Staněk Hitech Grand Prix Česká republika 1:32,442 96
22. Arthur Leclerc Prema Racing Monako 1:32,545 95
23. Rafael Villagómez HWA Racelab Mexiko 1:32,650 76
24. Tijmen van der Helm MP Motorsport Nizozemsko 1:32,659 77
25. Amaury Cordeel Campos Racing Belgie 1:32,804 72
26. Ido Cohen Carlin Buzz Racing Izrael 1:33,046 77
27. Reshad de Gerus Charouz Racing System Francie 1:33,085 93
28. Filip Ugran Jenzer Motorsport Rumunsko 1:33,325 77
29. Lorenzo Colombo Campos Racing Itálie 1:33,489 60
30. László Tóth Campos Racing Maďarsko 1:33,621 87

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA F3

Komentáře ke článku