Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Další déšť, Verstappen nejrychlejší a Sainz ve zdi

Další déšť, Verstappen nejrychlejší a Sainz ve zdi

VC Kanady - 3. trénink

Sobota se v Montrealu nese ve znamení deštivého počasí. V závěrečném tréninku byl za těchto podmínek nejrychlejší Verstappen před Leclercem a Alonsem. U Ferrari budou mít před kvalifikací co dělat. Pro Sainze totiž skončil trénink už půl hodiny před koncem po havárii.

Okruh Gillese Villeneuvea v sobotu přivítal jezdce stejný počasím, jakým se s nimi v pátek rozloučil. Před startem závěrečného volného tréninku totiž v Kanadě pršelo a trať byla mokrá. Zatímco vzduch měl teplotu 14,5 stupňů, asfalt 17 stupňů.

Jelikož bylo deštivé počasí reálnou možností i pro kvalifikaci, vydávali se jezdci v úvodu na dráhu. Všichni nasazovali pneumatiky do extrémního mokra.

Na mokré trati nebyla nouze o dramatické momenty. O jeden se postaral například Cunoda, který se roztočil na výjezdu ze čtvrté zatáčky. Mohl být rád, že neskončil v bariéře.

Ještě předtím, než se pilot AlphaTauri roztočil, naštval Alonsa. Španěla totiž zdržel a ten jej označil jako slepého.

Přestože byla trať stále hodně mokrá a podle předpovědi měl přijít další déšť, rozhodl se Alonso přezout na pneumatiky do přechodných podmínek. Krátce po Alonsovi přezouvali na tuto sadu i Stroll, De Vries, Bottas, Čou, Leclerc a Sainz. Například takový Piastri se ale k podobnému kroku nechystal. Jezdec McLarenu měl pocit, že na přechodné pneumatiky je trať stále příliš mokrá.

Alonso dílčími časy v sektorech dokazoval, že se dá na přechodné sadě zajet rychlý čas. Pilot Aston Martinu ale zatím žádný ze svých pokusů nedotáhl do konce, neboť pokaždé chyboval.

Pokračovalo trápení Cunody. Ten už sice také jezdil na přechodných pneumatikách, roztočil se však na výjezdu ze druhé zatáčky.

Na přechodných gumách jezdilo stále více pilotů a trať neustále zrychlovala. Jelikož ale měl přijít další déšť, bylo otázkou, zdali to tak bude i v dohledné době. Gasly vyjel z dráhy v 10. zatáčce. Francouz měl stále nazutou sadu do extrémních podmínek. Albon se musel v závěrečné šikaně vyhýbat Sainzovi a stěžoval si na jeho počínání.

Netrvalo dlouho a Albon se dostal do křížku se Sainzem znovu. Thajec měl rozjeté rychlé kolo, před závěrečnou šikanou se ale opět musel vyhýbat pomalu jedoucímu Sainzovi. Měl co dělat, aby situaci ustál a nehavaroval.

Pro Carlose Sainze skončil trénink předčasně. Foto: Scuderia Ferrari



V polovině tréninku už byli všichni na přechodných pneumatikách. Ocon vyjel z trati ve třetí zatáčce a projel se po trávě.

Krátce po Oconovi ale přišel daleko větší problém. Sainz se totiž roztočil v nájezdu do první zatáčky a následoval náraz do bariéry. Tím pro něj trénink skončil a byly vyvěšeny červené vlajky.

Během přerušení se nacházel na první pozici výsledkové listiny Verstappen s časem 1:24,480. Sainz byl i navzdory nehodě druhý (1:24,765). Třetí místo patřilo Leclercovi (1:24,850).

K restartu tréninku došlo 23 minut před jeho koncem. I po restartu dělala trať jezdcům potíže. Hamilton nedobrzdil do první zatáčky. Piastri dostal od svého inženýra informaci, že by měl do 10 minut přijít silnější déšť.

Albon se krátce po Hamiltonovi stal dalším pilotem, který vycestoval z dráhy. Verstappen zrychlil na 1:24,192.

Časy padaly dolů i ve zbývajících minutách. Pokračovaly i výlety mimo trať. Ve třetí zatáčce se projel přes trávu Čou, v osmé zatáčce vyjel do únikové zóny Russell.

V závěru déšť zesílil. Piloti tak postupně mířili do boxů.

Pět minut před koncem kroužil po dráze jediný vůz - Leclerc. Monačan dostal novou přechodnou sadu pneumatik. Po jednom odjetém kole však zamířil do boxů. To byla poslední aktivita, kterou jsme během třetího tréninku na dráze viděli.

Vítězem tréninku se stal Verstappen. Druhý čas zajel nakonec Leclerc a třetí Alonso. Sainz se i navzodry nehodě umístil jako pátý.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:23,106   22
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:23,397 + 0.291 22
3. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:24,483 + 1.377 18
4. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:24,715 + 1.609 23
5. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:24,765 + 1.659 14
6. Pierre Gasly Alpine Renault 1:24,825 + 1.719 19
7. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:24,944 + 1.838 22
8. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:24,955 + 1.849 24
9. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:24,988 + 1.882 22
10. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:25,087 + 1.981 20
11. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:25,140 + 2.034 20
12. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:25,191 + 2.085 25
13. Lando Norris McLaren Mercedes 1:25,198 + 2.092 21
14. Alexander Albon Williams Mercedes 1:25,379 + 2.273 21
15. George Russell Mercedes Mercedes 1:25,435 + 2.329 20
16. Nyck de Vries AlphaTauri Red Bull 1:25,725 + 2.619 24
17. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:25,857 + 2.751 20
18. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:26,750 + 3.644 23
19. Esteban Ocon Alpine Renault 1:26,840 + 3.734 10
20. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:27,279 + 4.173 16

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull Racing