Havárie Leclerca, špinavý asfalt

VC Kanady – 1. trénink
Úvodní trénink na Velkou cenu Kanady se nesl ve znamení boje se špinavou tratí a nízkou přilnavostí. Leclerc havaroval a jeho vystoupení skončilo už po 15 minutách. Nejrychlejší čas zajel Verstappen.
Většina startovního pole nasazovala hned od začátku nejměkčí sadu obutí. Na začátku byla trať hodně špinavá, protože se na ní přes rok nezávodí. Její stav se tak zlepšoval postupně a s ním i zajížděné časy.
Po polovině tréninku vedl Verstappen s časem 1:13,863. Za pár okamžiků ho sice v čele vystřídal Russell (1:13,535), vzápětí ale pilot Red Bullu zrychlil na 1:13,193. Tento výkon stačil čtyřnásobnému šampionovi k tomu, aby na prvním místě zůstal až do konce tréninku. Druhé, respektive třetí místo zaznamenali jezdci Williamsu v pořadí Albon, Sainz. Sám šéf stáje James Vowles ale výsledky bagatelizoval tím, že tým měl v prvním tréninku jiný program než ostatní.
Že výsledkům prvního tréninku zatím nelze přikládat reprezentativní význam, naznačují i umístění jezdců McLarenu. Norris obsadil sedmé. místo, Piastri skončil až čtrnáctý. Australan ukázal svou rychlost mnohem více v boxové uličce. Tam překročil limit 80 km/h a vykoledoval si pokutu 100 euro. Oba jezdci McLarenu během tréninku nejednou zápasili se svým autem. Norris se ocitl i mimo trať. Tým nasazuje v Kanadě vylepšení předního křídla.
Velká cena Kanady nezačala vůbec podle představ pro Leclerca. Monačan totiž už po 15 minutách nedobrzdil do třetí zatáčky, vyjel na trávu a následoval náraz do bariéry, která ho následně poslala do protější zdi. Trénink byl kvůli tomu na šest minut přerušen.
Kromě Leclercova incidentu jsme viděli i několik výletů mimo trať včetně hodin. Ty potkaly například Colapinta na výjezdu ze druhé zatáčky nebo také sedminásobného šampiona Hamiltona, který se roztočil v 10. zatáčce.
Domácí Stroll, který se v Kanadě vrací do akce po absenci ve Velké ceně Španělska kvůli problémům se zápěstím, obsadil 15. příčku.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,193 | 28 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,232 | + 0.039 | 28 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,275 | + 0.082 | 31 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,535 | + 0.342 | 29 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,620 | + 0.427 | 30 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,631 | + 0.438 | 31 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,651 | + 0.458 | 30 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,737 | + 0.544 | 30 |
9. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:13,817 | + 0.624 | 29 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,885 | + 0.692 | 9 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,927 | + 0.734 | 27 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,972 | + 0.779 | 25 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,002 | + 0.809 | 30 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,198 | + 1.005 | 28 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,203 | + 1.010 | 25 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,324 | + 1.131 | 30 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,520 | + 1.327 | 30 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,605 | + 1.412 | 23 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:14,645 | + 1.452 | 29 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,821 | + 1.628 | 28 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari