Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Na Mainiho bude dohlížet Häkkinen

Na Mainiho bude dohlížet Häkkinen

Inda chce dostat až do F1

Jezdec F2 Kush Maini spojuje síly s jedním opravdu zvučným jménem. Mentorem současného pilota stáje Campos se totiž stává Mika Häkkinen. Dvojnásobný šampion F1 bude dohlížet na Indovu kariéru ve spolupráci s Guillaumem le Goffem. Francouz je manažerem mimo jiné Pierra Gaslyho s Nyckem de Vriesem a nyní se bude právě z této pozice starat i o Mainiho.

„Nedávno jsem Kushe sledoval a pochopil jsem, jaké jsou jeho schopnosti a talent. Čeká nás zajímavá cesta za jezdeckým rozvojem. Naším cílem je, aby se stal profesionálním jezdcem. Cílíme na F1, nezapomínejme ale na současnou situaci,“ prozrazuje Häkkinen, jaké má s 23letým pilotem plány.

Maini letos závodí ve F2 první sezonou. Do „druhé ligy“ se přesunul po loňském roce ve FIA F3. Při něm sice vystoupal na stupně vítězů jenom jednou a celkově obsadil 14. místo, přestup o krok výše ale zvládá obstojně. Vyšel mu zejména začátek roku, kdy bodoval v osmi z prvních deseti závodů a při sprintu v Melbourne dokonce dojel třetí. Dalších 14 závodů mu ale vyneslo jen tři bodované výsledky. Před posledním podnikem v Abú Zabí mu patří celkové 11. místo. Největších kariérních úspěchů dosáhl v britské F3. Zatímco v roce 2018 obsadil třetí místo, o dva roky později se stal vicemistrem.

Pro Häkkinena nebude mentorování mladého závodníka ničím novým. V minulosti už totiž dohlížel také na Valtteriho Bottase. To bylo ještě v dobách, kdy současný pilot Alfy Romeo a pozdější dvojnásobný vicemistr světa závodil v juniorských kategoriích. Na Mainiho kariéře se bude Häkkinen podílet zejména v zákulisí. Bude mu pomáhat mimo jiné s využíváním času nebo v oblasti komunikace tak, aby se jeho svěřenec mohl soustředit výhradně na závodění. Koučem v pravém slova smyslu, se kterým by rozebíral například samotné výkony na dráze, ale pro Mainiho nebude.  

„Indie je velká a mocná země. Momentálně se podílím na přivedení mladého jezdce a velkých společností z této země do F1. Bude proto třeba jim vysvětlit, co jim může F1 přinést a v čem naopak může být Indie přínosná pro F1. Chci, aby všichni Indové věděli, kdo je Kush Maini, aby ho všichni podporovali a měli pocit, že je ve F1 schopen vyhrávat. To bude samozřejmě vyžadovat hodně tvrdé práce a obětí,“ vysvětluje.

Kush Maini spojuje síly s Mikou Häkkinenem. Foto: Campos


Také Maini si od spolupráce slibuje velké věci: „Řekl bych, že od příštího roku bude můj přístup díky Mikovi mnohem strukturovanější. Budu mít trenéra, který se mi bude během víkendu starat o výživu, dále mentálního kouče, který se bude zaměřovat na vše, co během víkendu prožiji. Díky Mikovi se vše sjednotí tak, že budu mít na starost jenom závodění,“ předpokládá rodák z města Bengalúru.

Dá se říct, že v současnosti je Maini největší indickou formulovou nadějí. Kromě něj sice ve formuli 2 závodí také Jehan Daruvala, který se v průběžném pořadí nachází na 12. místě a za svým krajanem zaostává o jediný bod, jeho cesta už se ovšem ubírá trochu jiným směrem. Formuli 2, ve které v minulosti dokázal vyhrát čtyři závody, totiž na konci letošního roku opustí a přesune se do formule E. Tam bude hájit barvy stáje Maserati.

Ve formuli 1 dosud závodili dva Indové – Narain Karthikeyan a Karun Chandhok. První jmenovaný nejprve působil u stáje Jordan v roce 2005 a poté u HRT v období 2011-2012. Chandhok závodil v roce 2010 za HRT a v další sezoně odjel jeden závod u Caterhamu. Zatímco Chandhokovi se žádné body získat nepodařilo, Karthikeyan skončil čtvrtý při Velké ceně USA 2005. Šlo ovšem o kontroverzní závod poznamenaný neúčastí týmů využívajících pneumatik Michelin, do kterého nastoupilo jenom šest aut. V žádném jiném závodě Karthikeyan bodovat nedokázal.

Zdroj: Motorsport, PlanetF1, FORMULE.cz, úvodní foto: Campos