Albon v cizím voze, Leclerc na čele
VC Austrálie - 3. trénink
Ve třetím volném tréninku před Velkou cenou Austrálie bojovaly mezi sebou především vozy Ferrari a Red Bullu. Albon, který si při včerejší nehodě poškodil neopravitelně vůz, pokračuje v závodním víkendu i nadále, protože mu tým poskytl monopost od Sargeanta. Ten tedy dnešní trénink, stejně tak i následnou kvalifikaci a nedělní závod, bude sledovat pouze z pohledu diváka.
První třetina tréninku probíhala velmi vlažně a mnoho monopostů jsme na trati neviděli. Jako první se na dráhu vydali Piastri, Norris a Bottas, všichni zatím na středních a tvrdých pneumatikách.
Do drobných problémů se dostali Leclerc a Hamilton, ten dokonce zadními koly počastoval kačírek. Ale oproti včerejším tréninkům výletů mimo trať výrazně ubylo.
Týmy využily poslední australský trénink také k tomu, aby získaly relevantní data pro rozhodnutí, které pneumatiky nasadí do kvalifikace. Překvapivě mezi měkkými a středně tvrdými pneumatikami byly jen velmi malé rozdíly. Někteří jezdci, například Pérez, se po přezutí na měkké směsi zlepšili jen minimálně a skončili až na zadních místech.
Také Sainz, Leclerc nebo Verstappen zajížděli své nejlepší časy na středně tvrdých pneumatikách, což bylo zvláštní vzhledem k tomu, že mnoho týmů mělo na měkkých směsích problémy s dosahováním lepších časů. Verstappen byl z toho zmatený, hlásil, že v rychlých zatáčkách není na měkkých vůbec rychlý, což se mu podařilo překonat až ve svém třetím pokusu na konci tréninku.
Leclerc a Verstappen se navzájem překonávali o pouhé dvě setiny sekundy. Sainzův čas, byl na středně tvrdých pneumatikách jen o 0,077 sekundy pomalejší.
V dobrém světle se ukázal Mercedes, když Hamilton, který se v první polovině tréninku divil své ztrátě na čelo, konstatoval zlepšení pocitu z vozu a nakonec skončil čtvrtý s odstupem jedné desetiny sekundy. Russell dokončil těsně za ním na pátém místě.
Zajímavým momentem byla kooperace Alonsa a jeho týmu Aston Martin, kteří se snažili vyladit chování vozu. A zdá se, že změny nastavení nakonec zlepšení přinesly a Alonso zajel solidní čas, který ho dostal na sedmou příčku za oba mercedesy.
V úplném závěru tréninku, už po vypršení časového limitu, překonal Sainze Verstappen. Hned na to si ale nejrychlejší čas vybojoval Leclerc.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 01:16,714 | 22 | |
| 2. | Max Verstappen |
Red Bull |
Red Bull PT | 01:16,734 | 0.02 | 28 |
| 3. | Carlos Sainz |
Ferrari |
Ferrari | 01:16,791 | 0.077 | 20 |
| 4. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 01:16,806 | 0.092 | 20 |
| 5. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 01:16,886 | 0.172 | 23 |
| 6. | Fernando Alonso |
Aston Martin |
Mercedes | 01:16,997 | 0.283 | 20 |
| 7. | Sergio Pérez |
Red Bull |
Red Bull PT | 01:17,014 | 0.3 | 28 |
| 8. | Oscar Piastri |
McLaren |
Mercedes | 01:17,087 | 0.373 | 19 |
| 9. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 01:17,341 | 0.627 | 22 |
| 10. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 01:17,490 | 0.776 | 22 |
| 11. | Juki Cunoda |
RB |
Red Bull PT | 01:17,673 | 0.959 | 19 |
| 12. | Valtteri Bottas |
Sauber |
Ferrari | 01:17,752 | 1.038 | 20 |
| 13. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | 01:17,759 | 1.045 | 23 |
| 14. | Čou Kuan-jü |
Sauber |
Ferrari | 01:17,876 | 1.162 | 19 |
| 15. | Esteban Ocon |
Alpine |
Renault | 01:17,920 | 1.206 | 18 |
| 16. | Nico Hülkenberg |
Haas |
Ferrari | 01:17,941 | 1.227 | 17 |
| 17. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 01:17,961 | 1.247 | 18 |
| 18. | Daniel Ricciardo |
RB |
Red Bull PT | 01:17,963 | 1.249 | 20 |
| 19. | Pierre Gasly |
Alpine |
Renault | 01:18,390 | 1.676 | 19 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari

V testu mladých jezdců byl nejrychlejší Jak Crawford

23.03. 2024
Charles Leclerc
Ferrari
Max Verstappen
Red Bull
Carlos Sainz
Lewis Hamilton
Mercedes
Aston Martin
Sergio Pérez
Oscar Piastri
McLaren
Lance Stroll
Juki Cunoda
RB
Valtteri Bottas
Sauber
Alexander Albon
Williams
Čou Kuan-jü
Esteban Ocon
Alpine
Nico Hülkenberg
Haas
Kevin Magnussen