Verstappen odrážel útoky McLarenu jen chvíli

VC Miami – závod
McLaren napravil kvalifikační zaváhání. Piastri si dojel pro čtvrté letošní vítězství, Norris skončil druhý a musel skousnout další prohraný souboj s týmovým kolegou. Verstappen sice několik kol hájil první místo, nakonec ale skončil až čtvrtý za Russellem poté, co mu uškodila fáze virtuálního zpomalovacího vozu.
Verstappen sice po startu udržel vedení a několik kol vedl, jeho pobyt na čele ale určitě nebyl poklidný. Už v prvních zatáčkách po startu si brousil zuby na první pozici Norris, jeho snažení ale Nizozemec odrazil a pilot McLarenu musel ven z dráhy, což ho odsoudilo k pádu na šestou pozici. V nájezdu do rychlé 4. zatáčky to zkusil na čtyřnásobného šampiona i Antonelli, i toho si ale Verstappen v nájezdu pohlídal.
V dalších kolech sice Verstappen mladému Italovi poodjel, od 4. kola se ale závod začal dramatizovat znovu. Antonellimu totiž sebral druhé místo Piastri, který do závodu vyrážel jako čtvrtý a vydal se stíhat Verstappena. Od 9. kola už pilot McLarenu naznačoval útoky na svého konkurenta.
Verstappen se dlouho statečně bránil a dokonce zvládat být imunní také vůči Piastriho aktivacím systému DRS na cílové rovince, v čemž mu pomáhalo pozdější brzdění do první zatáčky. Právě to se mu ale ve 14. kole vymstilo – byl široký a pustil Piastriho dopředu. Tento moment se nakonec ukázal jako vítězný předjížděcí manévr.
Piastri sice od té doby ujížděl na čele neohrožen, to ale nebyl Verstappenův případ. Dlouhého souboje o první místo totiž využíval Norris, který se postupně prodral ze šesté pozice až na třetí a najednou se blížil k Verstappenovi.

První Norrisův pokus přišel už v 1. zatáčce 15. kola, Verstappen ho ale vyvezl mimo ideální stopu a prozatím odolal. O dvě kola později si Brit na pilota Red Bullu vyšlápl v 11. zatáčce a skutečně se na druhé místo dostal, vytlačil ale Verstappena z dráhy a sám navíc opustil trať. Zanedlouho proto Verstappenovi pozici vrátil. To byl ale jenom dočasný stav. O kolo později se Norris v 11. zatáčce definitivně dostal na druhé místo.
Verstappen se nakonec nemohl podívat ani na stupně vítězů. Když byl totiž aktivován virtuální zpomalovací vůz kvůli odstavenému vozu Bearmana, kterému odešel motor, využil tohoto režimu k zastávce v boxech Russell. Verstappen už tou dobou zastávku na kontě měl a pilot Mercedesu se na trať vrátil před ním. Russell navíc zvolil opačnou strategii než většina pole a z tvrdé sadě přezouval na střední. Verstappen s tvrdou směsí proto neměl šanci v závěru závodu Brita znovu vyzvat a musel se spokojit se čtvrtou příčkou.
Díky čtvrtému letošnímu vítězství navýšil Piasti svůj celkový náskok před Norrisem na 16 bodů. Třetí Verstappen je nyní pozadu o 32 bodů, přičemž Russell je jenom šest bodů za ním.
Williams potvrdil slibnou formu z kvalifikace. Albon dojel pátý a porazil dokonce šestého Antonelliho, kterého předjel po zastávce v boxech. Sainz získal dva body za 9. místo. Před Španělem skončili oba jezdci Ferrari. Sedmou příčku obsadil Leclerc, osmou Hamilton.
Hamilton se po nepovedené kvalifikaci pohyboval v první třetině závodu za bodovanou desítkou. Sedminásobnému šampionovi ale rovněž pomohl virtuální zpomalovací vůz, během kterého přezul stejně jako Russell z tvrdé sady na střední a pak se mohl těšit výhodě oproti většině konkurentům. Hamilton jel rychleji než Leclerc a proto Ferrari nařídilo Monačanovi, aby svého parťáka pustil dopředu. To se sice stalo, v závěru už ale Hamilton ztrácel dech a tak Ferrari opět pozice mezi svými jezdci prohodilo. V závěru se k Hamiltonovi přibližoval Sainz a dvě zatáčky před koncem na něj dokonce zaútočil. Hamilton ovšem tvrdým obranným manévrem neumožil Španělovi dostat se před něj.
Bodem za 10. místo přispěl na konto Red Bullu i Cunoda. Japonec se udržel před Hadjarem i přesto, že dostal pětisekundovou penalizaci za překročení rychlosti v boxech.
Kromě Bearmana odstoupil kvůli problémům s motorem také Bortoleto. V první zatáčce došlo ke kolizi mezi Doohanem a Lawsonem. Pilot Alpine při ní utrpěl poškození zavěšení a své auto odstavil. Lawson sice v závodě pokračoval, ve 38. kole ale nakonec vzdal i on. Stále silněji se spekuluje o tom, že Doohana nahradí od Imoly Colapinto. Pokud to je pravda, zažil Australan velmi hořkou rozlučku s královnou motorsportu.
Dvojnásobný mistr světa Alonso dojel patnáctý a stále čeká na první letošní body. Španěl na sebe upozornil především jezdeckou chybou – roztočil se v 11. zatáčce.
Po celý závod visela ve vzduchu hrozba příchodu deště, který předčasně ukončil předcházející závod F1 Academy. Pár kapek sice během závodu spadlo, jinak ale počasí průběh velké ceny zásadně nenarušilo.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | - | 57 | 25 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +4,630 | 57 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +37,644 | 57 | 15 |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +39,956 | 57 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +48,067 | 57 | 10 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +55,502 | 57 | 8 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +57,036 | 57 | 6 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1:00,186 | 57 | 4 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1:00,577 | 57 | 2 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1:14,434 | 57 | 1 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1:14,602 | 57 | 0 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1:22,006 | 57 | 0 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | +1:30,445 | 57 | 0 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1 kolo | 56 | 0 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1 kolo | 56 | 0 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1 kolo | 56 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | - | 36 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Ferrari | - | 30 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Ferrari | - | 27 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Renault | - | 0 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 131, 2. Norris 115, 3. Verstappen 99, 4. Russell 93, 5. Leclerc 53, 6. Antonelli 48, 7. Hamilton 41, 8. Albon 30, 9. Ocon 14, 10. Stroll 14, 11. Cunoda 9, 12. Gasly 7, 13. Sainz 7, 14. Hülkenberg 6, 15. Bearman 6, 16. Hadjar 5.
Průběžné pořadí Poháru konstruktérů: 1. McLaren 246, 2. Mercedes 141, 3. Red Bull 105, 4. Ferrari 94, 5. Williams 37, 6. Haas 20, 7. Aston Martin 14, 8. Racing Bulls 8, 9. Alpine 7, 10. Sauber 6.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Getty Images/Red Bull Content Pool