Zákaz ohýbání McLarenu neuškodil

Rozhodla délka zatáček?
Všichni soupeři McLarenu zajisté doufali, že přísnější pravidla měření pružnosti předního přítlačného křídla oranžovým vozům zásadně uberou na rychlosti. Po Velké ceně Španělska se ale opak zdá být pravdou. Barcelona-Catalunya skvěle prověří aerodynamiku vozů F1 a McLaren závodu jasně dominoval, ale nejrychlejší byl i v kvalifikaci. A to okruhy s rychlými zatáčkami dosud vychylovaly misky vah na stranu Red Bullu. Jediné závody, které McLaren letos nevyhrál, byly na okruzích Suzuka a Imola.
"Očekávali jsme, že to bude mít relativně zanedbatelný dopad. Viděli jsme čísla a byla opravdu malá. Když jsme nové křídlo testovali v Imole, museli jsme na to Landa upozornit, jinak by si toho ani nevšiml," řekl Andrea Stella.
"Ale jsem trochu překvapen, že jsme byli o tolik rychlejší. Vzhledem k výsledkům Red Bullu na podobných okruzích, Suzuka a Imola, jsem očekával těsnější závod. Při zpětném pohledu vidíme, že limitujícím faktorem byla zadní náprava. Asi to tak měli všichni a náš vůz je v této oblasti velmi silný. Dovolím si zajít ještě trochu dál a podotknu, že Barcelona má hodně dlouhé zákruty. A kupříkladu Imola relativně krátké. Tak to vypadá, že v dlouhých zatáčkách MCL39 zdědil něco z kvalit jeho předchůdce. Vzpomeňte loňský Zandvoort, jak Lando ovládl celý víkend. Proto si myslím, že navzdory podobnostem s jinými okruhy nám ve Španělsku pomohla délka zatáček.“
Pokud přísnější testy přítlačných křídel někomu uškodily, McLaren to nebyl. Foto: McLaren
"Mega jízda Oscar & Lando. 1-2, těžko to mohlo být lepší! Skvělá strategie a zastávky v boxech. Velké díky celému týmu. Miluji přední křídla!" popíchl Zak Brown.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: McLaren