Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Soupeři chtějí, aby Toro Rosso závodilo mimo šampionát

Soupeři chtějí, aby Toro Rosso závodilo mimo šampionát

Toro Rosso varuje, že s osmiválci by jezdilo v top 10.

Týmy Midland a Super Aguri podle informací magazínu Autosport napsaly Mezinárodní automobilové federaci dopis, ve kterém ji žádají, aby Toro Rosso nebralo žádné body do Poháru konstruktérů.

Zdálo se, že kauza ohledně desetiválcových motorů usnula, ale není tomu tak. Tlak, byť v zákulisí, zesílil po Velké ceně Austrálie, kde byl Vitantonio Liuzzi schopen předjet Michaela Schumachera na ferrari a Scott Speed získal bod za osmé místo, než o něj kvůli penalizaci přišel.

Soupeři se navíc obávají, že by to z jejich pohledu mohlo být ještě horší na okruzích jako Monako nebo Hungaroring, kde budou mít desetiválce ve větším točivém momentu ještě větší výhodu.

To vedlo Midland a Super Aguri po Velké ceně Malajsie k sepsání zmíněného dopisu, ve kterém se obávají ohrožení jejich vlastních šancí. Zástupci obou týmů ale přiznali, že si jsou vědomi malých šancí. Zmíněné pravidlo totiž může změnit pouze souhlas všech týmů.

Po Velké ceně Austrálie se má za to, že se k Midlandu a Super Aguri mají přidat další týmy, které požádají FIA, aby Toro Rosso přesvědčila o přechodu na V8.

"A to tak, že jejich výkon sníží, pak budou chtít osmiválce sami," řekl zástupce jednoho z nich.

Franz Tost coby šéf Toro Rosso je ale v klidu. Pravidlo bylo loni schváleno ostatními týmy a podle něj není zakázáno, že by s ním měl být jeho tým konkurenceschopný. Soupeři však argumentují, že pravidlo bylo vytvořeno pro Minardi, které by jinak muselo formuli 1 opustit, což ale není případ Toro Rosso, který vlastní Red Bull.

"Mohli by si koupit celý Cosworth, kdyby chtěli," řekl šéf Super Aguri Daniel Audetto.

Toro Rosso své soupeře upozorňuje, že jejich výkony nejsou jen zásluhou motorů.

"Vždyť ani nezávodíme v top 10," řekl Franz Tost. "Kdybychom přešli na V8, určitě bychom se tam dostali."

Jean Todt ale Liuzziho manévr na Schumachera nevidí tak vážně jako ostatní s tím, že jsou na vině hlavně pneumatiky.

"Když Michael dokázal své pneumatiky zahřát, byl o dvě vteřiny rychlejší. Motorem to nebylo."