Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Tony Kanaan si spravil chuť vítězstvím v Milwaukee

Tony Kanaan si spravil chuť vítězstvím v Milwaukee

ABC Supply / A.J.Foyt Indy 225 - výsledky závodu

ABC Supply / A.J.Foyt Indy 225
225 kol - 225 mil
21°C - oblačno
6 žlutých fází - celkem 51 kol
nejrychlejší kolo: Dan Wheldon - 22,2017 sekundy v 151. kole

Jestliže mohl být Tony Kanaan rozladěn výsledkem závodu v Indianapolis, kde měl k dispozici jedno z nejlepších aut v závodním poli, pak si dnes na historickém oválu v Milwaukee mohl vítězstvím alespoň částečně spravit náladu. Oba vozy týmu Penske byly v závěrečné fázi závodu vyřazeny problémy se zadním křídlem, Castroneves dokonce díky této záhadné závadě havaroval na cílové rovince v okamžiku, kdy závod s přehledem vedl. Vítěz Indy 500 Dario Franchitti dojel na druhém místě, třetí skončil Dan Wheldon.

IndyCar Series nabídla tentokráte divákům přímo v dějišti závodu i u televizních obrazovek či monitorů nádherný závod, plný krásných soubojů kolo na kolo i dramatických zvratů, přičemž nejvýraznějšími postavami závodu byli bezesporu Helio Castroneves a Tony Kanaan.

Zatímco Castroneves se po startu z pole position okamžitě ujal vedení závodu, Tony Kanaan si během úvodních dvou kol poradil se Scottem Dixonem a Danem Wheldonem a zavěsil se za svého dlouholetého přítele a rivala. První kola závodu přinesla řadu pěkných předjížděcích manévrů, přičemž vpřed se posunovali především Scheckter a Danica Patrick, která po nepovedené kvalifikaci startovala až z poslední řady.

Jeden z nádherných soubojů Kanaana a s jezdci týmu Penske

První žlutá přišla ve 22. kole, kdy se na startovní rovince objevil jakýsi předmět. Po restartu se rozpoutal jeden z nádherných soubojů Tony Kanaana s oběma jezdci týmu Penske, které se staly ozdobou včerejšího závodu v Milwaukee. Ve vedení byl v tomto okamžiku Buddy Rice, jehož tým zariskoval s alternativní palivovou strategií a nepovolal svého jezdce do boxů pro palivo během první žluté fáze. Když pak Rice potřeboval zajet pro palivo , vytvořila se dvakrát nebezpečná situace, neboť měl za sebou bojující skupinu vedenou v té době Castronevesem, s Kanaanem a Hornishem v těsném závěsu. Do boxové uličky se mu tak podařilo zabočit až na třetí pokus, ale to už musel výrazně zpomalit, aby mu palivo vůbec vystačilo.

Jakmile se Castroneves dostal do vedení, bylo více než zřejmé, že má pro plochý ovál v Milwaukee vůz vyladěný skutečně nejlépe. Jeho tempu nestačil v těchto fázích ani Kanaan, ani Hornish. V 88. kole došlo ke kontaktu mezi vozy Dana Wheldona a Danici Patrick, která jela skvělý závod a byla v tomto okamžiku již na šestém místě. Vzhledem k tomu, že následná žlutá fáze způsobila uzavření boxů na dvě kola, vyvstala před Kanaanem nečekaná krize, neboť jeho zastávka v boxech byla plánována právě na tento okamžik. Řešením byla nakonec krátká zastávka v uzavřených boxech pro dotankování nezbytného množství paliva, které by umožnilo Kanaanovi setrvat na trati do doby, než budou boxy znovu otevřeny, což sportovní řády umožňují. I tak však musel Kanaan do boxů dvakrát a jeho šance na vítězství se v tento okamžik zmenšily.

 Po novém restartu se na čelo dostal zpět Castroneves a v polovině závodu vedl před Wheldonem, Hornishem, Dixonem a Franchittim. Kanaan se musel vpřed prokousávat celým startovním polem. Ve 159. kole skončil ve zdi Buddy Rice a následovala další žlutá fáze, která vydržela až do 168. kola. Zatímco většina jezdců využila zastávek v boxech pro dotankování i pro výměnu pneumatik, Dan Wheldon si nechal pouze dotankovat palivo. Dostal se tak sice do čela, ale v závěru závodu se mu tato taktika přece jen nevyplatila, protože ojeté pneumatiky mu neumožnily jízdu optimální stopou.

A znovu Kanaan a Hornish

Zatímco se Castroneves po restartu opět odpoutal od svých pronásledovatelů, Tony Kanaan se na cestě za druhým místem vypořádal postupně s Meirou, Franchittim, Wheldonem a nakonec ve 196. kole i s Hornishem. Přesto však vše nasvědčovalo tomu, že dostihnout Castronevese se mu již nepodaří. Jenomže jen o pět kol později již bylo vše jinak. Při výjezdu ze zatáčky č.4 zkolabovalo Castronevesově Dallaře zadní křídlo a nešťasný Helio ukončil skvěle rozjetý závod nárazem do zdi přímo na cílové rovince.  

Konec závodu pro Helia Castronevese

Restart přišel až ve 208. kole, ale ten tentokráte na studených pneumatikách nezvládl Marco Andretti a způsobil svou havárií nové zpomalení závodu. A tak vše měl rozhodnout závěrečný sprint na deset kol. Zatímco Kanaan zvládl restart s bravurou zkušeného rutinéra, o další místa se rozpoutal strhující souboj. V něm měl nakonec nejlepší pozici vítěz Indy 500 Dario Franchitti, neboť zatímco Meira a Wheldon bojovali kromě soupeřů i se stavem svých pneumatik a Hornish musel s nebezpečně se kývajícím zadním křídlem zabočit na krátkou inspekci ke svým mechanikům, Skotův vůz pracoval v závěrečných kolech jako švýcarské hodinky.

Šťastný vítěz Tony Kanaan s Miss Indy 

Tony Kanaan tak dokázal v Milwaukee obhájit své vítězství z loňského roku a tým Andretti Green zabodoval i druhým místem Daria Franchittiho. Již během přenosu se objevily spekulace ohledně problémů týmu Penske se zadními přítlačnými křídly. Vzhledem k tomu, že tyto součásti vozu jsou standartizované a dodávané pro každý závod vedením série, dostal se tým okamžitě do podezření, že ve snaze získat  výhodu udělal na svých křídlech určité úpravy, které způsobily potíže během závodu. A tak kromě ztráty vítězství a možná dalšího místa mezi prvními třemi teď bude Penskeho tým jistě čekat vyšetřování ze strany vedení série.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
1:47:42.4393
2.
 D.Franchitti  Andretti Green Racing
2.5707
3.
 D.Wheldon  Target Chip Ganassi Racing
3.1149
4.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
3.4026
5.
 V.Meira  Panther Racing
5.2864
6.
 S.Sharp  Rahal Letterman Racing
6.8359
7.
 E.Carpenter  Vision Racing
7.0360
8.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
8.0205
9.
 S.Hornish Jr.  Team Penske
1 kolo
10.
 J.Simmons  Rahal Letterman Racing
1 kolo
11.
 D.Manning  A.J. Foyt Enterprises
2 kola
12.
 K.Matsuura  Super Aguri Panther Racing
2 kola
13.
 A.J.Foyt IV  Vision Racing
4 kola
14.
 S.Fisher  Dreyer & Reinbold Racing
5 kol
15.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
havárie
16.
 H.Castroneves  Team Penske
havárie
17.
 T.Scheckter  Vision Racing
porucha
18.
 B.Rice  Dreyer & Reinbold Racing
havárie
Všechny časy neoficiální