Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Montoya s posádkou vyhrál 24 hodin Daytony

Montoya s posádkou vyhrál 24 hodin Daytony

Náš Tomáš Enge závod nedojel.

Posádka Juan Pablo Montoya, Dario Franchitti, Memo Rojas a Scott Pruett vyhrála slavný závod 24 hodin Daytony - pro stáj Chipa Ganassiho je to rekordní třetí vítězství v tomto závodě v řadě.

24 hodin Daytony je nejslavnější závod amerického kontinentu po 500 mil Indianapolis. Výše jmenovaný tým nepotkal během celého závodu vážnější problém a v cíli měl náskok 2 kola.

Čtveřice A.J. Allmendinger, Ian James, Burt Frisselle a John Pew byla po drtivou většinu závodu vážným konkurentem - pouze pár vteřin za lídrem závodu. Ale ve 21. hodině došlo k explozi pneumatiky, která poškodila zavěšení kola.

Závod začal za deště, ale jeho konec zalily příjemné sluneční paprsky.

Montoyův kolega Scott Pruett je nejúspěšnějším závodníkem závodu. Má na svém kontě již tři vítězství, a k tomu pět dalších v nižších kategoriích.

"Až do poslední fáze to bylo náročné, ale pak auto č. 6 postihly problémy a už to bylo jen o dojetí do cíle," řekl Montoya.

Závodu se účastnil i náš jezdec Tomáš Enge, společně s jezdci Britem Ryanem Dalzielem, Haroldem Primatem ze Švýcarska a Venezuelankou Milkou Duno.

Vůz Pontiac Riley amerického týmu Samax Motorsport rozjížděl Dalziel, pak se chopil řízení Primat. Enge byl třetím v pořadí a také posledním. Při jeho první závodnické porci totiž vypověděl službu motor, který přestal dávat plný výkon už mnohem dřív. Porouchaný motor byl příčinou odstoupení i pro druhou stájovou posádku tvořenou trojicí továrních pilotů Audi Sport Allanem McNishem, Lucasem Luhrem a Mikem Rockenfellerem a domácím jezdcem Henri Zogaibem.

„Velký závod, jakým 24h Daytony je, nám bohužel nevyšel," litoval Enge. "Naší posádce i kolegům, zkrátka celému týmu Samax Motorsport. U obou speciálů Pontiac Riley totiž nevydržel motor. Nejprve našemu kvartetu a pak i druhému autu. Je to velká škoda, protože náš vůz byl jinak skvěle připravený, cítil jsem šanci na boj o nejvyšší příčky.

Když začal motor běžet jen na sedm válců z osmi, zkoušeli jsme opravit, co jen šlo. Elektrické kabely, svíčky, cívku…Nic nepomohlo a po přibližně třech a půl hodinách motor přestal fungovat zcela. Totéž se pak stalo u druhého vozu a mimochodem stejná závada se objevila u obou vozů týmu Eddieho Cheevera.

Shodou okolností pro něj i pro naši stáj připravuje motory Pontiac stejný ladič, což vede oba stájové šéfy k hledání jiného úpravce agregátů.“