Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Charouzova Lola - Aston porazila diesel a startuje čtvrtá

Charouzova Lola - Aston porazila diesel a startuje čtvrtá

[Le Mans série] Stefan Mücke: Mohlo to být ještě lepší.

Vynikající kvalifikační premiéru má za sebou stáj Charouz Racing System. Do zítřejšího závodu 1000 km Barcelony vyrazí ze druhé řady, když německý pilot českého týmu Stefan Mücke dnes vybojoval čtvrtý nejrychlejší čas. Berlíňan se ve zcela novém sportovním prototypu LMP1 s motorem Aston Martin bude střídat s Janem Charouzem. Posádka byla zároveň nejlepší mezi vozy s benziovými motory a navíc porazila i jeden z továrních vozů Audi s naftovým agregátem.

Zastřešený speciál připravovaný renomovanou společností Aston Martin Racing se po pátečním zkoušení celé řady nastavení  v sobotu rozjel ve velkém stylu. Dopoledne v posledním tréninku zajel 2. čas a stejná pozice patřila týmu v součtu všech jízd.

V odpolední kvalifikaci, souboji s časem na pouhých dvacet minut, zabojoval Stefan Mücke velkým způsobem a vybojoval pozici ve druhé řadě pro zítřejších 1000 km Barcelony. Pilot přitom nemohl zakončit své první rychlé kolo, neboť maršálové vyvěsili červené vlajky. Mimochodem jeho čas z tréninku by v kvalifikaci týmu vynesl třetí příčku.

Mücke a Charouz nejsou jedinými továrními jezdci Aston Martin Racing, kteří se po dnešní kvalifikaci radují. Stejně nadšený je i Tomáš Enge, protože Aston Martin DBR9 týmu Modena, o který se dělí s kolegou Antonio Garciou, vyrazí jako vedoucí vůz třídy LMGT1. Díky bezvadnému kvalifikačnímu výkonu španělského jezdce.

Jan Charouz: „Mám radost jako všichni v týmu a Stefanovi blahopřeji k parádní kvalifikaci. Podobně jako v pátek i dnes vše fungovalo výtečně, nesmírně se těším na závod. Rozjíždět by jej měl Stefan. Musím se přiznat, že mě naše rychlost překvapila. Nevěřil jsem, že bude tak blízko výkonnější dieselům. Pokud se nám podaří další vývoj vozu, který je stále ještě velmi mladý, mohli bychom mít i na peugeoty, které jsou zatím nejrychlejší. Alespoň v kvalifikaci.“

Stefan Mücke: „Neměli jsme v kvalifikaci právě moc štěstí. Během mého prvního měřeného kola s novými pneumatikami maršálové vyvěsili červené vlajky. Jízdy tak byly zastaveny. Při opakovém pokusu o nejlepší kolo jsem si nechal stejné gumy a při jízdě jsem pak poznal, že jejich vrchol kvality už je pryč. Ale jsem moc rád za pozici, která se mi podařila získat. Při premiéře auta být mezi továrními naftovými Audi a ještě k tomu ve druhé řadě? To přece není tak zlé.“

Antonín Charouz, šéf stáje: „Jsem nadšený. Doufal jsem, že bychom měli být mezi nejrychlejšími stájemi s benzinovými agregáty, ale nám se podařilo ještě  víc – překonali jsme jedno z továrních Audi. Samozřejmě, je to kvalifikace a zítřejší závod bude velmi dlouhý, ale už dnes jsme ukázali, že naše rychlost je opravdu vysoká. A to nejen v kvalifikaci, ale i v ranním posledním tréninku.“

Výsledky, kvalifikace
1 LAMY Pedro, SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 Hdi-FAP LMP1) 1:31.875
2 GENE Marc, MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 Hdi-FAP LMP1) 1:32.454 -0.579
3 CAPELLO Rinaldo, McNISH Allan (Audi R10 TDI LMP1) 1:33.250 -1.375
4 MUCKE Stefan, CHAROUZ Jan (Lola Aston Martin LMP1) 1:33.734 -1.859
5 VAN MERKSTEIJN Peter, VERSTAPPEN Jos (Porsche RS Spyder LMP2) 1:34.422 -2.547
6 PREMAT Alexandre, ROCKENFELLER Mike (Audi R10 TDI LMP1) 1:34.671 -2.796
7 PANIS Olivier, LAPIERRE Nicolas (Courage-Oreca Judd LMP1) 1:35.078 -3.203
8 COLLARD Emmanuel, BOULLION Jean-Christophe (Pescarolo Judd LMP1) 1:35.641 -3.766
29 GARCIA Antonio, ENGE Tomas (Aston Martin DBR9 LMGT1 – 1. v kategorii) 1:44.484 - 12.609

1000 km Barcelony v televizi
Galaxie Sport:
přímé přenosy 11.30 – 12.00, 12.55 – 13.50, 16.30 – 17.30
Eurosport: přímý přenos 11.15 – 12.00 a záznam 23.00 – 23.30