Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Rozhovor s Robertem Kubicou

Rozhovor s Robertem Kubicou

Polák prý není vysoko díky štěstí nebo něčí chybě.

Otázka: Na Silverstonu jste udělal svojí první chybu v sezóně, ale co se týče šampionátu, není to zas tak špatné.

Robert Kubica: "Ano, bohužel jsem na Silverstonu závod nedokončil. Samozřejmě bychom mohli diskutovat o tom, jestli to byla na sto procent moje chyba nebo ne, ale já měl aquaplaning. Nakonec je těžké vyvarovat se problémů, když se smýkáte uprostřed rovinky.

"Faktem je, že jsem nedokončil závod a nezískal žádné body. Mohlo to být lepší, ale mohlo to být i horší. V takových podmínkách je to těžké. Jak jsem řekl, když dostanete aquaplaning, neuděláte s tím nic."

O: Je to ale z pohledu šampionátu frustrující, když BMW není až tak rychlé jako McLaren a Ferrari.

RK: "Kdo řekl, že to není frustrující? Samozřejmě, že by bylo lepší získat nějaké body, ale nakonec, takové je závodění. Jak jsem řekl, v devíti závodech jsem neudělal žádnou chybu. Dobře, jednou v kvalifikaci v Austrálii, ale přesto jsem dokázal dostat vůz do první řady.

"Na Silverstonu to byl aquaplaning, to je všechno. Konec konců, když z devíti závodů nedojedete jeden, je to stále dobré. Nedojel jsem v Austrálii, ale to bylo kvůli něčemu jinému. Takže myslím, že při těch devíti závodech je to dobré."

O: Míříte tento víkend za vítězstvím, nebo je McLaren a Ferrari stále příliš daleko?

RK: "Nevím, je těžké to posoudit. Mým cílem je vytěžit z tohoto závodu maximum. Samozřejmě, že po trénincích budeme vědět více, ale také na Silverstone jsme byli v kvalifikaci konkurenceschopnější, než jsme očekávali. Takže musíme počkat a uvidíme."

O: Co jste minulý týden testovali?

RK: "Nějaké nové díly. Ne moc nových věcí, ale nějaká vylepšení vozu. Nebyla to moc příprava na tento závod, takže doufáme, že bude sucho a budeme moci pracovat na nastavení vozu."

O: Proslýchá se, že jste zkoušeli systém KERS.

RK: "Já ne, já ho nezkoušel."

O: Jste spokojen s výkonností týmu v posledních několika týdnech?

RK: "Jak jsem řekl, máme nějaká nová vylepšení vozu pro tento závod. Ne moc velká, ale některá z nich zlepší některé části vozu. Nakonec musíte zhodnotit, jak rychle se oproti jiným zlepšujete, takže musíte počkat a v tomto závodě i v Maďarsku uvidíte, co nám to přinese a kde budeme."

O: Jel byste radši na suchu nebo na vodě?

RK: "Myslím, že dokážeme dobře zajet v obou podmínkách, takže pro mě je to stejné."

O: Je tohle okruh, který sedí vašemu vozu?

RK: "Toto je typ normálního okruhu. Nemá žádné speciální odlišnosti. Možná asfalt je trochu odlišný od toho klasického, je trochu divné, jak se na něm pneumatiky chovají. Teď ale uvidíme, co nám přinese počasí.

"Pokud bude chladno, musíme se na to podívat, protože to bude mít velký vliv na výkonnost vozu a jeho vyvážení. Je docela důležité mít dobře vyvážený vůz, který nebude příliš nedotáčivý, protože jsou zde docela dlouhé zatáčky. Je také důležité mít dobrou trakci, abyste byli schopni brzy akcelerovat z pomalých zatáček."

O: Překvapila vás Lewisova převaha na Silverstone?

RK: "Vlastně ne. Věděli jsme, že je zde McLaren a on, ale nejen on, také Kovalainen, silný. V kvalifikaci zajel Heikki velice dobré kolo. V dešti byl působivě rychlý, ale ještě působivější bylo to, jak pro něj bylo snadné vyjet rychle po vnějšku a z různých úhlů. Tak to byla velmi dobrá práce."

O: Máte starost o měkké gumy, zejména v páté zatáčce?

RK: "Není to významné. Nezatěžujeme pneumatiky, budeme zde mít docela tvrdé směsi. Neočekávám velké problémy s drolením."

O: Máte docela silné pocity z vývoje letošního vozu až do konce sezóny. Očekáváte, že bude BMW vyvíjet letošní vůz až do konce sezóny?

RK: "Nevidím žádný důvod, proč bychom neměli vyvíjet až do konce sezóny, ale konec konců byste se neměl ptát mě, ale někoho, kdo to navrhuje. Myslím, že se tým snaží dělat maximum pro letošní vůz, také se ale snaží tvrdě pracovat na vývoji vozu na příští rok."

O: Očekáváte, že budete mít nějaké nové díly v době mezi tímto závodem až přes třítýdenní přestávku?

RK: "Z toho, co jsem slyšel, budeme mít velký balík dílů v Monze. Ale Monza je přecijen velmi rychlý okruh, takže nevím. Samozřejmě, že se tým snaží vylepšit vůz na každý závod, ale nevím, jestli budou tyto modifikace velké nebo malé."

O: Čekal jste na začátku sezóny, že budete nyní takhle blízko vedení v šampionátu?

RK: "Opravdu ne. Dva body ztráty po devíti závodech, nečekal jsem, že budu tak blízko. Ale poté, jak se každému jezdci a týmu vedlo, ať už hůře či lépe, si myslím, že zde nejsme kvůli chybě nebo štěstí, ale proto, že jsme s týmem odvedli dobrou práci a celý balík pracuje velmi dobře, musím říct. A to je ten důvod."