Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Räikkönen jednoduše nebyl dost rychlý

Räikkönen jednoduše nebyl dost rychlý

Fin se v kvalifikaci stále nemůže najít.

Co se přihodilo v dnešní kvalifikaci? A má to, co se dnes stalo, nějakou souvislost s předchozími několika závody? Vypadá to, že máte problémy v posledních deseti minutách.

Mé kolo nebylo zrovna podle mých představ, ale už to nezměním. Nebylo to jednoduché, ale takový je život. Stále jsme na čtvrté pozici. Není to přesně to, co bych chtěl, ale i tak si myslím, že pro závod máme slušnou rychlost.

Je nějaký důvod toho, proč jste tolik ztrácel ve druhém sektoru?

Byl jsem prostě pomalý, tak to bylo. Nemusím vám tady začínat vyjmenovávat co se přesně při tom kole přihodilo. Nebyli jsme dost rychlí.

Dával jste si za cíl zlepšit kvalifikaci, která bude klíčem k vítězství v šampionátu. Felipe je na pole position, cítíte, že jste udělali pokrok, nebo je ještě mnoho co zlepšovat?

Nesplnilo se to, co jsme od dneška očekávali, takže to zrovna zlepšení nebylo. To není nic nového - neměl jsem lehké kvalifikace celý letošní rok. Ani mě moc nepřekvapilo, že nám to nevyšlo tak, jak jsme chtěli. Ale samozřejmě si myslím, že se situace lehce zlepšila, přesto stále nejsme tam, kde bychom být chtěli. Příště zkusíme být lepší. Není to konec světa, uvidíme tedy, co se nám povede v závodě, od toho se budou odvíjet věci dál.

Vidíte v zítřejším závodě nějakou výhodu pro Ferrari?

To nevím. Uvidíme, čeho budeme schopni. Podle mého máme rychlé auto, takže pokud bude všechno probíhat vpořádku, měli bychom být v pohodě. Hodně bude záležet na startu, od toho se to bude odvíjet, ale rozhodně zkusíme zvítězit.

FIA vyměnila strany pro start z prvního místa, takže i vy budete stát na jiné straně. Jaký si myslíte, že bude start?

Řekl bych, že podle toho, kde jsme teď skončili, by byla lepší ta druhá strana, ale je férovější, že kluk na prvním místě bude mít čistší stopu. Uplně čistá stopa stejně není ani jedna, zdá se, že projíždíme mezi oběma startovními řadami. Je tam hodně místa, ale pak na konci rovinky následuje poměrně těsná zatáčka, takže bude zajímavé sledovat, co se tam odehraje.

Jaká je nejzrádnější část okruhu?

Je tu hodně zrádných míst, a když uděláte byť sebemenší chybu, stojí vás to spoustu času, protože mimo ideální stopu je trať značně kluzká. Když jste trošku širší, ztratíte spoustu času.