Novinky

  • 04.12.2024 Good Do prvního tréninku nastoupí za Ferrari Arthur a Charles Leclercovi

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

Facebook Instagram

Kovalainen přiznává, že Lotusu chybí přítlak

Kovalainen přiznává, že Lotusu chybí přítlak

Tým ale vzhledem ke krátkému vývoji není překvapen.

Heikki Kovalainen po dnešním testovacím dni řekl, že hlavním problémem vozu Lotus T127 je nedostatek přítlaku. Podle Fina ale tým není touto skutečností překvapen, neboť měl na vývoj vozu poměrně málo času.

Lotus představil veřejnosti svůj vůz teprve minulý týden a do společných předsezonních testů se zapojil až nyní ve třetí sérii v Jerezu. Po dvou mokrých dnech nyní přišel jeden suchý a Kovalainen najezdil necelých 70 kol. Byl přitom ze všech nejpomalejší, na prvního Marka Webbera přitom ztratil přes čtyři sekundy.

"Myslím, že hlavním problémem je přítlak," řekl Kovalainen reportérům. "Nebyli jsme schopni vyvinout aerodynamiku tak, jak bychom měli. Měli jsme pět měsíců na stavbu vozu a všechno bylo konzervativní. Chci říct, když se podíváte na auto...

Než začli navrhovat tento vůz, neměli žádné informace o motoru, takže chlazení a vůbec všechno je docela konzervativní. Samozřejmě se můžeme zlepšit. Už jen když se na auto dívám, pár věcí bych pravděpodobně zlepšil. Jsem si jistý, že toho budeme schopni, zabere to ale trochu času.

Jakmile začnou všichni v Británii pracovat, návrhářský tým a výrobní tým, budeme schopni dělat velké pokroky, podle mě je ale jasné, že proti nejrychlejším vozům postrádáme přítlak. Není to překvapivé, čekali jsme to. Už jen při pohledu na čísla jsme věděli, jak na tom budeme."

Kovalainen ale věří, že tým bude schopen dělat velké pokroky. Jelikož se jedná o nový tým, je možná ze ztráty ukrajovat po velkých kouscích, narozdíl od předních stájí, které se zlepšují desetinku po desetince.

"Zdá se, že vylepšení, která se chystáme aplikovat, budou docela značná. S mým předchozím týmem jsme někdy udělali za závod desetinu a půl, nebo jen desetinu. Bylo docela těžké to pocítit.

Nyní snad budeme schopni dělat pokroky, které skutečně dokážu vnímat, něco jako pokrok, který jsme s McLarenem udělali loni v Maďarsku, kdy auto skutečně změnili a bylo jasné, že bylo mnohem lepší. Já myslím, že budeme něčeho takového schopni.

Už máme modifikované přední křídlo oproti tomu, co jsme měli při představení, takže bych řekl, že budeme schopni dělat něco podobného. Možná ne tak často, protože nemám příliš velkou kapacitu vývoje, abychom navrhovali a bádali, ale tak to nyní je."

Kovalainena dnes v Jerezu přibrzdily technické problémy. Fina totiž ráno potrápily hydraulika a spojka. Nakonec byl ale s 68 odjetými koly spokojen.

"Byl to pro mě docela dlouhý den, jak jsem postupně přidával další kola. Včera to byla bohužel moje chyba a dnes ráno jsme měli problém s hydraulikou a se spojkou.

Ztratili jsme celé ráno, ale odpoledne jsme jezdili a byli jsme schopni absolvovat pár delších jízd, takže se mi podařilo najet docela dost kol a znovu jsme se posunuli vpřed.

Samozřejmě bych rád jezdil déle, ale dnes jsem se cítil docela dobře. Netrvalo mi moc dlouho znovu se do toho vcítit a začít zase tlačit k limitu."