Novinky

  • 13.02.2019 Neutral Esteban Gutiérrez bude pracovat pro Mercedes na simulátoru

  • 13.02.2019 Neutral Monopost Toro Rosso STR14 dnes poprvé vyjel v Misanu na závodní okruh

  • 13.02.2019 Neutral Dnešní program prezentací: 10 hodin Red Bull, 11 hodin Mercedes, 16 hodin Racing Point

Facebook Instagram

Schumacher penalizován za předjetí Alonsa

Schumacher penalizován za předjetí Alonsa

Sportovní komisaři tvrdí, že safety car nebyl odvolán do boxů.

Michael Schumacher byl dodatečně penalizován přičtením dvaceti sekund k výslednému času za to, že v závěru dnešní Velké ceny Monaka předjel během žluté fáze Fernanda Alonsa.

Na konci závodu v ulicích Monte Carla v předposlední zatáčce okruhu, La Rascasse, srazili Jarno Trulli a Karun Chandhok. Kvůli nim počtvrté vyjel na trať safety car.

Ten vodil pole až do posledního kola, na jehož konci zamířil do boxů. Schumacher pak v poslední zatáčce překvapil Alonsa a vybojoval šesté místo.

Od letošní sezóny něco takového může udělat, neboť pravidla při povolání safety caru zpátky do boxů povolují předjíždění už od tzv. "první safety car čáry", čili čáry u vjezdu do boxů. A toho Schumacher využil.

Jenže sportovní komisaři tvrdí, že safety car do boxů povolán nebyl, závod tedy nebyl restartován. Jeho zajetí do boxové uličky pouze odpovídá pravidlu o dojezdu závodu za safety carem. V takovém případě safety car na konci posledního kola zamíří do boxů, zatímco celé pole projede cílem, přičemž je zakázáno předjíždět.

Obě strany, tedy Fernando Alonso a Michael Schumacher, potažmo Ferrari a Mercedes, viděly po závodě situaci jinak.

"Ne, opravdu ne," řekl Schumacher na otázku, zda za svůj manévr očekává penalizaci. "Myslím, že tam byla zpráva 'čistá trať' a 'safety car odvolán' a tuhle zprávu jsme všichni dostali a když takovou zprávu dostanete, znamená to, že trať je čistá a znovu závodíme. Ta (havarovaná) auta byla odstraněna. Už nebylo dále potřeba (safety caru), tak jsem využil své šance."

Jeho šéf Ross Brawn vysvětloval celou situaci reportérům BBC: "Letos je tu nové pravidlo, které říká, že můžete závodit mezi první safety car čárou a cílovou čárou. Závod končil na cílové čáře. Myslím, že to, na co Stefano (Domenicali, šéf Ferrari - pozn. redakce) poukazoval, je to, že když závod končí za safety carem, nemůžete to udělat.

Ale nám bylo před koncem závodu řečeno, že safety car je odvolán. Nebyla tu žádná instrukce o tom, že by měl být závod dokončet za safety carem, takže jakmile jsme v čase 15:51 dostali zprávu, že safety car je odvolán, uvážili jsme, že závod je zase restartován.

V 15:52 nám bylo řečeno, že trať je čistá a v 15:53 byla šachovnicová vlajka. Takže, na základě instrukcí od FIA jel safety car v posledním kole do boxů, ale závod nekončil za safety carem a to je velice důležitý rozdíl, takže jsme řekli našim jezdcům, že stále mohou závodit od safety car čáry až do cíle.

A myslím, že to bylo vidět na reakci všech ostatních jezdců. Kdyby byla pravda to, co řekl Stefano, jen by dojeli k cílové čáře, protože by věděli, že je nemůže nikdo předjet, ale všichni do toho šli a já mám pocit, že Fernando trochu zaspal a my na tom vydělali."

Alonso a Ferrari jsou ale jiného názoru. "Tým mi řekl, že nesmíme předjíždět, takže když jsem viděl Michaela... Je to mnohem lepší, protože ho penalizují, takže to tak jako tak vyhrajeme," řekl Alonso španělským reportérům.

Alonso se prý před restartem na tuto situaci ptal, protože sám se chtěl pokusit atakovat Lewise Hamiltona jedoucího na páté pozici. Bylo mu ale řečeno, že předjíždění je striktně zakázáno. A za pravdu mu nyní dali i sportovní komisaři.

Komentáře ke článku