Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

HRT jde do sezóny 2011 s optimismem

HRT jde do sezóny 2011 s optimismem

Tým dnes oficiálně potvrdil angažmá Narajna Kartykejana.

Šéf týmu HRT Colin Kolles říká, že jeho stáj vstupuje do nové sezóny s optimismem. Dnes totiž učinila další krok vpřed, když oficiálně potvrdila angažmá Narajna Kartykejana.

Ind se do Formule 1 vrací po pěti letech, v roce 2005 totiž debutoval v barvách týmu Jordan. Od té doby zastával roli testovacího pilota Williamsu, závodil ve formulovém seriálu A1GP a předloni se účastnil závodu 24 hodin Le Mans právě v týmu Colina Kollese, když se posadil za volant soukromého Audi R10 TDi.

Kartykejan je pro HRT výhodným tahem, protože do kalendáře Formule 1 letos poprvé vstupuje Indie. Už nyní má tým zajištěnou podporu společnosti Tata Group, která Kartykejana sponzoruje, další indičtí sponzoři by ale mohli k týmu přijít.

Vydatnější finanční podpora je to, co malý španělský tým velice potřebuje, aby mohl zužitkovat pokrok, který přes zimu připravuje.

HRT má pro letošní sezónu smlouvu s týmem Williams na dodávku hydrauliky a vzhledem k použití stejného motoru Cosworth to znamená velice podobné řešení zadní části vozu. Tým techniků HRT navíc vede zkušený Geoff Willis, který pracuje na novém voze. Tým sice přišel o spolupráci s Toyotou, jeho letošní monopost by však i tak měl být v mnohém zcela přepracovaný.

"Auto vypadá úplně jinak," řekl Colin Kolles v rozhovoru pro Autosport. "Vypadá, že je vývojově mnohem dál a lepší.

Samozřejmě máme záď Williamsu, vzhledem k jejich hydraulice a motoru Cosworth. Tenhle paket byl loni schopen kvalifikovat se do první desítky, takže nemůže být tak špatný. Tohle nebude naší slabinou.

Doufám, že se dokážeme zlepšit po aerodynamické stránce, samozřejmě, že v prvním závodě nebude vůz bojovat na špici, ačkoliv ve Formuli 1 byste nikdy neměli říkat nikdy! Musíme být ale realisty a pracovat tvrdě."

Kolles potvrdil, že tým zahájí letošní předsezónní testy s loňským monopostem, zatímco bude pokračovat na vývoji letošního modelu, který by chtěl nasadit ke konci testování. Objevit by se mohla také přechodná verze.

"Testy ve Valencii pojedeme se starým autem a pak budeme mít možná přechodný vůz. Doufáme, že nový vůz vyjede co nejdříve, tak brzy, jak to půjde."

Na otázku, zda cítí, že Willis má ke svému úkolu postavit lepší vůz k dispozici vše potřebné, Kolles odpověděl: "Ne, inženýr nikdy nemá všechno, co potřebuje. Chce víc, samozřejmě, a my všichni se chceme zlepšit víc. Jsme malý tým a snažíme se odvést lepší práci."

HRT patřilo loni z finančního hlediska k nejslabším týmům celého pole, letos ale jeho situace vypadá lépe, už jen díky příchodu Narajna Kartykejana. Kolles však tvrdí, že v poli jsou rozhodně stáje, jejichž potíže jsou horší.

"Myslím, že není dobré dívat se na ostatní, ale řekl bych, že máme možná menší problémy než jiní.

Každý tým potřebuje sponzory a peníze, aby se mohl zlepšovat a závodit. Je to velice normální a denní boj a situace není za posledních 24 měsíců snadná. Ale každý ze sebe musí vydat maximum a bojovat, aby se udržel při životě."