Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

HRT má na to porazit Lotus a Virgin, tvrdí Kolles

HRT má na to porazit Lotus a Virgin, tvrdí Kolles

Španělský tým prý nemá takové existenční problémy, jak se tvrdí.

Šéf týmu HRT Colin Kolles nevidí žádný důvod, proč by jeho stáj nemohla v letošní sezóně porazit ostatní nováčky loňského roku, tedy týmy Lotus a Virgin, a věří, že připravovaný monopost F111 dostane HRT na mnohem lepší úroveň než loni.

První vůz Hispanie, F110, připravovaný italskou společností Dallara, se kterou španělský tým svou spolupráci nakonec ukončil, byl nejpomalejším ve startovním poli loňské sezóny.

Ani letos řada okolností nenasvědčovala dobré situaci, nový vůz měl být totiž postaven na základu monopostu Toyoty pro rok 2010, než japonská automobilka rozvázala svůj kontrakt s týmem, a stále existují pochybnosti o finančním zázemí týmu.

Nový F111 je však dílem Geoffa Willise, bývalého úspěšného konstruktéra Williamsu, BARu/Hondy nebo Red Bullu.

"Na tomto voze pracují zkušení lidé. Samozřejmě, neměli jsme ideální zimu, ale máme kompletně nové auto a budeme na něm pracovat a snažit se ho zlepšit," řekl Kolles pro Autosport.

"To auto nevypadá tak špatně, vypadá jako moderní vůz Formule 1. Uvidíme, jak na tom jsme, v tuto chvíli vám nemohu říct. Myslím, že výkonnostně na tom budeme lépe než loni, takové jsou náznaky v této fázi.

Musíme čelit realitě. Nejde jen o to mít nové auto, uvidíme, co s novým autem uděláme v budoucnu. Myslím, že budeme mít k dispozici dobrý CFD program a pak se uvidí, jak na tom jsme. Je třeba mít efektivní vývojový program.

Jedním z překvapení loňského roku pro mě bylo, že jsme jeli stále se stejným vozem, ale naše ztráta se snižovala, ne zvyšovala. Nedovedu to vysvětlit. Možná, že se naši jezdci zlepšili! Tohle je fakt, je vidět, že procento, o které jsme byli pomalejší, se zmenšovalo.

Myslím, že pokud budeme mít čas a své programy, Lotus pro nás nebude problém. A Virgin také ne. Já totiž věřím lidem, které máme a také kvalitě lidí, které máme. Vůbec nemám obavy..."

Na spekulace o finanční situaci HRT Kolles odpovídá, že ve startovním poli jsou týmy, které mají vážnější problémy.

"Lidé říkali, že nedorazíme do Bahrajnu, dorazili jsme," řekl Kolles. "Pak říkali, že nedokončíme sezónu a my jsme ji dokončili. Pak říkali, že nebudeme na testech v Abú Zabí a my jsme na testech v Abú Zabí byli. Pak říkali, že nebudeme na testech ve Valencii a my jsme tam byli.

Co na to mám říct? Samozřejmě, že potřebujeme sponzory, samozřejmě potřebujeme investory a samozřejmě potřebujeme partnery. Jako každý jiný. V minulosti jsem byl kriziován za to, že mám spoustu testovacích jezdců. A co dělají ti ostatní, s těmi pomalými piloty? Je mi líto, ale lidé se musí podívat do očí realitě a vidět fakta.

Řekl bych, že jiné týmy jsou ve vážnějších problémech než my, to za prvé. Nevím, proč se nás pořád ptají na to samé. Už se opakuji, myslím, že co se týče rozpočtu a nároků na rozpočet a dluhů a tak dále, jsme na tom ve srovnání s jinými velice dobře.

Naší hlavní strategií je být ve Formuli 1 dlouhodobě. Jak se toho dosáhne, víme, že zřejmě existuje více způsobů, ale takový je náš cíl. Jiní mají možná jiné cíle. Tohle nemohu posoudit."